REKLAMA

PODSUMOWANIE TYGODNIA: co wydarzyło się w świecie mody?

REKLAMA

“360 stopni – subiektywnie o biznesie mody” to cotygodniowy newsletter opisujący, jak zmienia się branża fashion, pokazujący najciekawsze pomysły i kolekcje, a także publikujący oferty pracy!

Podsumowanie tygodnia rozpoczynamy prawdopodobnie jedną z najbardziej zaskakujących informacji ostatnich miesięcy, czyli odejściem Daniela Lee z szeregów marki Bottega Veneta. W tym tygodniu analizujemy również, jaki wpływ na branżę mody będą miały ostatnie zmiany w koncernie Facebook, który został przemianowany na firmę Meta, ujawniamy najnowszą współpracę Supreme i Tiffany & Co. oraz sprawdzamy, jakie zmiany szykują się na Instagramie.

>> ABY CO TYDZIEŃ OTRZYMYWAĆ DAWKĘ NAJNOWSZYCH INFORMACJI, ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA <<

DANIEL LEE ŻEGNA SIĘ Z BOTTEGĄ VENETĄ!

Ten news prawdopodobnie zaskoczył wszystkich. 10 listopada Daniel Lee i marka Bottega Veneta opublikowali wspólne oświadczenie o zakończeniu współpracy. „Mój czas w Bottedze był niezwykłym doświadczeniem, za które jestem wdzięczny. Dziękuję mojemu utalentowanemu zespołowi. Dziękuję Francois-Henri’emu Pinaultowi [prezes korporacji Kering, do której należy Bottega Veneta – przyp. red.] za jego wsparcie i możliwość bycia częścią historii marki” – napisał projektant. Decyzja o zakończeniu współpracy wywołała niemałe poruszenie w branży.

Zaskoczenie tym bardziej potęguje fakt, że dzięki Danielowi Lee Bottega nie tylko osiągnęła szczyt popularności, ale i od dłuższego czasu utrzymuje się w czołówce najbardziej topowych marek na świecie. Lee stanął na czele domu mody 1 lipca 2018 i od tego momentu jego projekty zaczęły kształtować trendy na całym świecie. W ciągu trzech lat marka dorobiła się nie tylko kultowych it bags, ale i dziesiątej modeli ubrań i obuwia, które są masowo odwzorowywane przez marki odzieżowe na całym świecie. Nie wspominając już o bijącym właśnie rekordy popularności kolorze bottega green. Projekty Lee bez wątpienia nie stracą na wartości, jednak zastanawia fakt, co dalej wydarzy się z włoską marką. 

W oświadczeniu zaznaczono, że nazwisko nowego dyrektora kreatywnego zostanie ujawnione wkrótce. Nie wiadomo jeszcze, jakie plany na przyszłość ma sam projektant. Kto wie, może podobnie jak Phoebe Philo wystartuje z własną marką. Zamierzamy bacznie śledzić jego kolejne kroki, mając ogromną nadzieję, że jeszcze nie powiedział ostatniego słowa w świecie mody!

META – JAK PROJEKT MARKA ZUCKERBERGA WPŁYNIE NA SEKTOR MODY?

Wielka zmiana w firmie Facebook wzbudziła zaskoczenie całego świata. Mark Zuckerberg prezentacją nowej odsłony swojej firmy zaprasza nas do nowego Meta-świata. Świata w którym przede wszystkim zacierają się granicę między wirtualnym otoczeniem a rzeczywistością. Wszystko dzięki opracowywaniu nowych technologii AR oraz VR, nad którymi aktualnie w Facebook Reality Labs pracuje już 10 000 specjalistów. 

W nowy świat Meta będzie można wejść dzięki cyfrowym awatarom, które będą odzwierciedlać nasze osoby w wirtualnej rzeczywistości. Wśród możliwych aktywności znajdzie się granie w gry, robienie zakupów, uczęszczanie na koncerty czy nawet pracowanie.

Stworzone specjalnie unikatowe ubrania wszelakich marek będą dostępne dla naszych awatarów. Znane graczom na całym świecie “skórki” tutaj zostały zaprezentowane jako funkcjonalna odzież. Użytkownicy będą wchodzić w interakcje z ubraniami oraz zmieniać je w zależności od okazji.

Dodatkową kwestią są kolekcje NFT. Niewymienialne tokeny, które na rynek zdążyło wypuścić już Burberry oraz Louis Vuitton dają możliwość zakupów wirtualnych, unikatowych towarów, które zaprezentować będą mogły nasze awatary.

Więcej na ten temat, dowiecie się na Fashion Biznes.

SUPREME ZASKAKUJE KOLABORACJĄ! – “RETURN TO TIFFANY®”

Supreme nie próżnuje ze współpracami. Gigant mody streetwearowej łączy swoje siły z jedną z najznakomitszych firm biżuteryjnych świata. Jeszcze tej jesieni, oczom klientów ukażą się owoce kolaboracji z Tiffany & Co.

Główną inspiracją są modele biżuterii wprowadzone na rynek w latach 60. XX wieku. Powrót do tych wzorów zaowocował powstaniem kolekcji w której skład wchodzą naszyjniki, bransoletki, zawieszki, kolczyki, czy nawet breloki. Dominującym motywem jest owalny kształt serca.

Więcej na temat tej współpracy przeczytacie na naszym portalu.

 

SARAH JESSICA PARKER IS BACK!

And Just Like That… SJP powraca!” – ogłasza okładka grudniowego numeru amerykańskiego „Vogue’a”, którego gwiazdą została Sarah Jessica Parker. Serialowa Carrie Bradshaw już wkrótce ponownie oprowadzi nas po Nowym Jorku w kontynuacji „Seksu w wielkim mieście” zatytułowanej „And Just Like That…”, a także, po 28 latach znów wcieli się w czarownicę w filmie „Hokus Pokus 2”. 

Więcej na temat wielkiego powrotu “Seksu w wielkim mieście” przeczytacie na naszym Instagramie. Tam czeka również galeria zdjęć z amerykańskiego “Vogue”. 

GUESS IDZIE W KIERUNKU ECO

Guess dołączył do ponad 600 firm na świecie, podpisując list otwarty do światowych przywódców G20, który wzywa do wypełnienia zobowiązań, określonych w porozumieniu paryskim. List wzywa do utrzymania naszej planety przy życiu i rozwoju gospodarczego dla przyszłych pokoleń. Oprócz dołączenia do inicjatywy Guess zapowiedział również wsparcie dla 16. Konferencji Młodzieży Organizacji Narodów Zjednoczonych, której celem jest zapewnienie funduszy pięciu delegatom z różnych środowisk kulturowych.

Przeczytaliśmy w sieci

REWOLUCJA NA INSTAGRAMIE: POJAWIĄ SIĘ PŁATNE TREŚCI

Na Instagramie już wkrótce może pojawić się opcja przekazywania pieniędzy bezpośrednio ulubionym twórcom w zamian za dodatkowe treści – czytamy na portalu Spider’s Web .Do aplikacji zmierzają cykliczne subskrypcje, co może być nie na rękę twórcom serwisów takich jak Patreon i Patronite. 

Instagram już od dłuższego czasu otwarcie czerpie z pomysłów innych, o czym świadczy chociażby pojawienie się Stories (odwzorowanych od Snapchata) czy ostatnio Rolek (wzorowanych na Tik Toku). Teraz przyszła pora na podebranie pomysłów od serwisów wspierających. 

Informacje na temat opłat na Instagramie nie są potwierdzone, jednak domysły pojawiły się po opublikowaniu cennika w karcie aplikacji w sklepie AppStore. Jak może wyglądać “płatny Instagram”? Więcej na ten temat przeczytacie na Spider’s Web. 

Przeczytaj na Fashion Biznes

10 NAJCZĘŚCIEJ PODRABIANYCH MAREK MODOWYCH

Zmorą wielu konsumentów od lat są wszechobecne podróbki. W dobie zakupów na portalach typu Aliexpress, bardzo łatwo można natrafić na pozornie oryginalne towary, zachęcające wyjątkowo niską ceną. Co ciekawe, już nie tylko dobra luksusowe fałszuje się na szeroką skalę.

Jakie firmy znajdują się w pierwszej dziesiątce najczęściej podrabianych? Sprawdźcie!

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES