„Nowe trendy w ekskluzywnej sprzedaży”

139
źródło: Unsplash

Kryzys wywołany koronawirusem zmieni sposób, w jaki najbogatsi będą w najbliższych latach robili zakupy. Doświadczenia z przeszłości pokazują jednak, że zawirowania koniunktury łagodniej dotykają produkty z najwyższej półki.

Jest sobotnie przedpołudnie 11 kwietnia tego roku w chińskim mieście Guangzhou. Po trwających od początku lutego obostrzeniach w handlu swój flagowy sklep na nowo otwiera marka Hermès. Specjalnie z tej okazji sprowadza kilka wyjątkowych torebek Birkin, w tym wysadzany diamentami model Himalaya, ale w ofercie są też jedwabne szale, buty czy zastawa stołowa. Menedżer nie spodziewa się oblężenia po kwarantannie. Bardzo się jednak zdziwi. Utarg na koniec dnia to równowartość 2,7 mln dol., najlepszy osiągnięty przez którykolwiek z chińskich sklepów. A to Chiny, z 35-proc. udziałem w globalnej sprzedaży, są dziś siłą napędową całej branży luksusowej” – Forbes

CZYTAJ WIĘCEJ