Acne Studios sprzedało mniejszą część udziałów azjatyckim inwestorom

114
Acne Studios SS'19 / źródło: hypebae.com

Acne Studios sprzedało mniejszą część swoich udziałów dwóm firmom z siedzibą w Azji. Większość udziałów pozostała w posiadaniu założycieli szwedzkiej marki. 

Jak donosi portal Business of Fashion, 41% udziałów Acne Studios ma trafić do dwóch firm: skupiona w Chinach firma IDG Capital ma nabyć 30,1%, a I.T Group z siedzibą w Hong Kongu, pozostałe 10,9%. 49% udziałów ma pozostać w posiadaniu założycieli marki – Mikaela Schillera i Jonny’ego Johanssona.

Informacja o sprzedaży udziałów Acne Studios zakończy z pewnością spekulacje o tym, że część szwedzkiej marki ma zostać przejęta przez jednego z największych gigantów rynku odzieżowego.

To dla nas scenariusz marzeń – wyznał w oświadczeniu Mikael Schiller, prezes Acne Studios. Jonny i ja jesteśmy podekscytowani, aby połączyć siły z nowymi partnerami, których dobrze znamy i którzy wzbogacą naszą wiedzę na dalszą podróż. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z IDG Capital i I.T. Acne Studios w znacznym stopniu skorzysta z szerokiego „know-how” w zakresie mody, jak również zaowocuje to w szybko rozwijającym się świecie handlu online i offline. Współpracując, sprawimy, że przyszłość Acne Studios będzie jeszcze bardziej udana.

Dwóch nowych inwestorów to z pewnością ogromna szansa rozwoju marki na rynkach wschodnich. Azja w ciągu ostatnich miesięcy stała się kluczowym źródłem wzrostu szwedzkiego brandu – w zeszłym roku sprzedaż na rynkach azjatyckich stanowiła kwartał całkowitej sprzedaży marki. Warto przypomnieć, że według raportu przygotowanego przez analityków firmy Bain & Company’s, około 33% nabywców dóbr luksusowych pochodzi z Chin, a do 2025 roku ich grono ma stanowić 46%.

Acne Studios to marka z siedzibą w Sztokholmie, założona w 1996 roku. Firma rozpoczęła działalność jako niszowy producent dżinsów i od tej pory stała się silnym i nowoczesnym brandem w iście skandynawskim stylu. W ubiegłym roku przychody Acne Studios wyniosły 221 milionów dolarów. Marka posiada aktualnie 50 salonów w 13 krajach na całym świecie.

>>> Zobacz również: Grupa Michael Kors nabywa 20% akcji domu mody Versace