REKLAMA

Marzysz o byciu influencerem? Oto co musisz wiedzieć w 2020 roku.

REKLAMA
REKLAMA

Chcesz zostać influencerem? A może już nim jesteś? Oto 7 trendów, o których musisz pamiętać w swojej pracy w 2020 roku.

Influencerzy nigdzie się nie wybierają

2020 to rok, w którym wierzymy, że influencer marketing będzie wreszcie postrzegany jako odrębny kanał medialny (…) – przewiduje Brandon Perlman, założyciel i dyrektor generalny Social Studies Inc.

Z jednej strony docierają do nas informacje o „odchodzeniu” do offline’u – społeczeństwo zmęczone jest idealnym przekazem z Instagrama, który nijak się ma do prawdziwego życia. Z drugiej – jak się okazuje – influencerzy rosną w siłę, a firmy wciąż będą ich potrzebować do kontaktów z klientami. Potwierdzają to m.in. plany giganta kosmetycznego Estée Lauder, który aż 75% swojego budżetu marketingowego przeznaczył na marketing w sieci, ze szczególnym skupieniem się na współpracy z influencerami.

Jak zostać influencerem i rozwinąć karierę? O czym należy pamiętać by dotrzeć do marek i odbiorców?

Oto 7 trendów influencer marketingu na 2020 rok.

TREND 1: Video drogą do serc (i portfeli) odbiorców

Wraz z popularyzacją Stories na Instagramie, jako użytkownicy przyzwyczailiśmy się, a nawet polubiliśmy krótkie relacje video. Mniej wymuskane, bardziej naturalne, angażują obserwatora i sprawiają, że czuje się on częścią relacji. Bliskość wiąże – z influencerem, z marką. A o to w tym wszystkim chodzi.

TREND 2: Zapomnij o lajkach

Instagram już od jakiegoś czasu testuje opcje „ukrywania” lajków pod postami. Co prawda to wciąż faza „badania opinii publicznej” (projekt ma tyle samo zwolenników, co przeciwników) i w Polsce wciąż widzimy liczbę serduszek pod postami, ale może warto już „odkleić się” od tego nie do końca wiele mówiącego miernika?

To w końcu nie liczba lajków (które mogą sztucznie kreować „lajkowe boty”), a głębsza interakcja – komentarze, wiadomościach prywatnych etc. daje prawdziwy obraz tego, jak konsumenci reagują na markę.

W 2020 roku angażuj obserwatorów, spraw by chcieli z Tobą porozmawiać i zapomnij o lajkach.

TREND 3: Autentyczność przede wszystkim

Coraz głośniejsze uwagi ze strony obserwatorów dotyczące udawanego życia, jakie pokazują influencerzy na Instagramie, nie mogą pozostać bez reakcji. Trend #nofilter to świetna inicjatywa, ale wciąż zbyt skromna by przekonać do siebie coraz bardziej zirytowanych sztucznością obserwatorów lub zachęcić nowych. O czym trzeba więc pomyśleć?

Influencerzy muszą łączyć wysokiej jakości treści z pełnowartościowymi opisami  i wciągającymi historiami, aby naprawdę wyróżnić się i budować silne relacje z obserwatorami – radzi w rozmowie z later.com Christina Glabato, edukatorka influencerów.

Amerykańska influencerka Rohini Elyse dodaje:

Teraz bardziej niż kiedykolwiek ludzie chcą zobaczyć twoje autentyczne „ja”! Myślę, że dostarczanie pewnego rodzaju treści, które pokazują Twoją prawdziwą osobowość, jest obecnie kluczem do rozwoju online.

Quizy, ankiety, „pytania do…” to dobre pomysły na zaangażowanie obserwatorów, które mogą przynieść wymierne efekty. Jednak – jak podkreślają eksperci – potrzeba cierpliwości i naprawdę dobrego contentu by stać się docenianym influencerem z wiernym gronem obserwujących. Nie skupiaj się na wymiarze materialnym, przyłóż wagę do jakości. A to w końcu popłaci.

https://www.instagram.com/p/B5bcWOKFR7u/?utm_source=ig_web_copy_link

TREND 4: Stała współpraca czy wiele zleceń?

Dostrzegając coraz większe korzyści płynące ze współpracy z influencerem, marki zmieniają swoje podejście do gwiazd online’u. Dzisiaj influencer to już nie „pośrednik w sprzedaży”, ale prawdziwy partner, z którym warto nawiązać bliższą relację.

Stąd, przewiduje się, że w 2020 roku liczba sponsorowanych, ale pojedynczych postów będzie spadać na rzecz trochę większych, bardziej angażujących projektów. Marki będą staranniej dobierały partnerów do długoterminowej współpracy, ale też zasady takiej kooperacji będą inne. Własna linia produktów, kampania reklamowa nie tylko online, ale i offline? Brzmi nieźle!

https://www.instagram.com/p/B3gzlxZnJFV/?utm_source=ig_web_copy_link

TREND 5: Zostań lokalnym influencerem

Biorąc pod uwagę, że zmęczona społeczność online jest coraz mniej skłonna do wchodzenia w interakcje w sieci, umiejętność przyciągnięcia i zbudowania relacji z obserwatorami jest kluczowa dla marek, które decydują się na współpracę z influencerem.

Z raportu „The State of Instagram Influencer Marketing” (later.com) wynika, że to właśnie „najmniejsi” influencerzy (poniżej 25 000 followersów) angażują najbardziej.

Eksperci nie mają wątpliwości – nadchodzi era nano- i microinfluencerów. Jeżeli dopiero zaczynasz budować swoją pozycję – zacznij powoli.

Zacznij oznaczać lokalne firmy, które polecasz i publikuj wiadomości na ich temat. Jeśli zauważą wzmożone zainteresowanie w związku z Twoim postem lub polubią Twoją treść, możesz mieć większe szanse na współpracę – radzi Manu Muraro, założyciel Your Social Team, agencji wspierającej influencer marketing.

https://www.instagram.com/p/B6s9ekSFuT2/?utm_source=ig_web_copy_link

TREND 6: Nadchodzą nowe media

Nie ma wątpliwości, że TikTok zawładnie światem online w 2020 roku. Marki luksusowe już rozwijają swoje konta na tej platformie, Celine poszło o krok dalej i TikTokowego influencera zatrudniło do najnowszej kampanii reklamowej.

[Dzięki algorytmom aplikacji TikTok] marki będą miały możliwość zwielokrotnienia swoich wysiłków marketingowych za te same pieniądze, szczególnie w przypadku mikro-influencerów, którzy produkują niesamowite treści z dużym potencjałem – przyznała w  rozmowie z later.com Nichole Ciotti współzałożycielka StoryLuxe, aplikacji która podnosi jakość (design) relacji na Instagramie.

Jak wskazują eksperci – warto rozważy TikTok, ale nie tylko. Każdy z nowych kanałów kontaktu z widownią powinien być dobrze przemyślany pod kątem dopasowania do osobowości, przekazu, typu odbiorców. O jakości trzeba pamiętać w każdym przypadku.

https://www.instagram.com/p/B57dtdAKNZR/?utm_source=ig_web_copy_link

TREND 7: Sztuczna inteligencja – czy powinniśmy się bać?

Niezwykła popularność Lil Miqueli (1,8 mln obserwujących) czyli wirtualnej influencerki daje do myślenia. Calvin Klein, Samsung, a nawet mniejsze firmy takie jak Susan Alexandra zdecydowały się na współpracę z tą do bólu sztuczną (żeby nie powiedzieć oszukaną) influencerką.

https://www.instagram.com/p/B5V3_FNnpAJ/?utm_source=ig_web_copy_link

Z jednej strony konsumenci szukają autentyczności, z drugiej na rynek coraz mocniej wchodzi wychowana w komputerowej rzeczywistości Generacja Z, dla której Lil Miquela to influencerka jak każda inna.
Czy w 2020 roku ulegniemy urokowi awatarów i z nimi zaczniemy nawiązywać relacje? Ta czarna wizja przyszłości, niech pozostanie w sferze niezrealizowanych obaw.

My trzymamy kciuki za autentycznych influencerów, którzy potrafią zaangażować odbiorców i urozmaicić ich czas poświęcony na social media.

A więc – do dzieła!

Przeczytaj również >>> TRENDY Kolory i materiały jesień/zima 2020/2021

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES