Marta Jakubowski zaczarowała Londyn

Marta Jakubowski to młoda, utalentowana projektantka o nieprzeciętnej wrażliwości oraz estetyce. Szukając swojej ścieżki nabierała doświadczenia pod okiem m.in: Husseina Chalayan, Alexandra Wanga, Jonathana Saundersa i Bruna Pietersa. Została wybrana do NewGen by Topshop powołanej przez British Fashion Council i już po raz drugi prezentuje swoją kolekcję podczas London Fashion Week.

Fot. Cleo Glover
Fot. Cleo Glover

Jakubowski nie zawiodła. Kręcąca się karuzela, odcienie palety fuksji, mandarykowego, czerwieni, bieli i czerni to elementy scenografii, a zarazem całej kolekcji. Z pozoru dość bajkowa symbolika karuzeli kryje za sobą dualizm życia i śmierci, ciała i ducha. Jakubowski nawiązała do tradycyjnych obrzędów pogrzebowych Varanasi w Indiach, które celebrują życie i nieubolewanie nad stratą zmarłego. Projektantka wykorzystała karuzelę jako symbol dzieciństwa, powrotu do radosnych i szczęśliwych chwil, a także do kręcenia się wokół tego co dobre.

Inspirację oraz projekt uwydatniają proste linie sylwetek, które opierają się na długich i smukłych konstrukcjach. Wertykalne suknie zawieszone od ramion na cienkich ramiączkach, wydłużone  marynakri, szerokie spodnie, wycięcia na biodrach oraz ramionach sylwetek, wykonanych z aksamitych i satynowych materiałów dodają blasku kolekcji. Forma sylwetek to sygnatura geometrycznych kształtów, z których projektantka stworzyła wyróżniającą się kolekcję.

Autor: Sonia Przybył

Newsletter

FASHION BIZNES