Największe koncerny odzieży fast fashion w pigułce

REKLAMA

Po przeglądzie największych koncernów mody luksusowej przyszedł czas na reprezentantów odzieży typu fast fashion. Warto wspomnieć, że w zestawieniu znalazł się również rodzimy akcent – gdański LPP. 

LPP

Firmę, która początkowo nazywała się Mistral, założyli w 1991 roku Marek Piechocki i Jerzy Lubianiec. Zajmuje się ona projektowaniem i dystrybucją odzieży w Polsce, krajach Europy Centralnej, Wschodniej i Zachodniej oraz krajach Bliskiego Wschodu. Produkcja odzieży jest zlecana zakładom w Polsce i za granicą (głównie Chiny). LPP zarządza pięcioma brandami: RESERVED, Cropp, House, MOHITO i SiNSAY. Międzynarodowa sieć sprzedaży liczy obecnie blisko 1700 salonów. LPP posiada sklepy na 20 rynkach. W 2017 roku powstał pierwszy sklep Reserved w Wielkiej Brytanii, który umiejscowiono na Oxford Street w Londynie, w sąsiedztwie takich odzieżowych gigantów jak Zara i H&M.

https://www.instagram.com/p/BeiL-ynH17o/?utm_source=ig_embed

Inditex

Hiszpański holding założony w 1985 roku. Jego flagową marką jest Zara, pozostałe to Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home, Massimo Dutti oraz Uterqüe. Spółka, zarządzana obecnie przez Pablo Isla, posiada ponad 7000 sklepów w 93 krajach i zatrudnia 150 tysięcy pracowników (2015). Firma korzysta z nietypowego modelu biznesowego i zamiast podążać standardowym kalendarzem mody, uzupełnia ofertę na półkach o nowe produkty każdego tygodnia. Poza współpracą z celebrytami spółka nie musi inwestować w reklamy, aby przyciągnąć klientów. Zajmuje również silną pozycję na rynku e-commerce, prowadząc sprzedaż internetową na kilkudziesięciu rynkach.

https://www.instagram.com/p/BekZmZqAZNL/?utm_source=ig_embed

H&M

Międzynarodowa szwedzka firma znana z oferty fast-fashion dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Działa w 62 krajach, posiadając ponad 4500 sklepów i zatrudniając około 130 tysięcy osób (2015). Jest drugim co do wielkości globalnym sprzedawcą odzieży, tuż za hiszpańską spółką Inditex. Spółka dobrze radzi sobie online i umożliwia zakupy przez Internet w ponad 30 krajach. Oprócz marki H&M, spółka składa się z siedmiu innych brandów o różnych strategiach. Są to: COS, & Other Stories, ARKET, FaBric Scandinavien AB, Cheap Monday, Monki i Weekday. H&M znane jest ze swoich kolekcji tworzonych we współpracy z najsłynniejszymi projektantami, takimi jak Karl Lagerfeld, Alexander Wang czy Kenzo.

https://www.instagram.com/p/BexETnoAQmO/?utm_source=ig_embed

Newsletter

FASHION BIZNES