REKLAMA

Jak zbudować wspólnotę wokół sprzedaży? Rozmawiamy z Jess Lee, CEO Polyvore.com

REKLAMA

Sprzedaż internetowa wzrasta w tempie 5:1 w porównaniu do handlu stacjonarnego. Oczekiwania klienta rosną z dnia na dzień. Miejsca, w których stawia się na coś więcej niż tylko sprzedaż mają szansę nie tylko na zwiększenie obrotów, ale również zatrzymanie klienta na dłużej. Jaki pomysł ma na siebie Polyvore? Czy ich strategia działa? Rozmawiamy z Jess Lee, założycielką i prezes Polyvore.

FB: Opowiedz nam proszę, jak dzisiaj wygląda Polyvore.
JL: Polyvore jest miejscem zakupów i aplikacji, w którym można zarówno dodać, jak i znaleźć stylizacje i inspiracje z największej na świecie platformy społecznościowej w branży mody.

A czy możesz opowiedzieć o kulturze na Polyvore?
Mamy trzy podstawowe wartości, którymi kierujemy się każdego dnia. Pierwsza z nich to “zachwycić użytkownika”, co oznacza, że staramy się budować niesamowite produkty, które nasi użytkownicy kochają. Druga to “zrobić kilka rzeczy dobrze”, co oznacza skupienie się na rzeczach, które niezależnie od siebie, mogą przynieść korzyści. Nie chcemy bowiem rozdrabniać się na małe projekty, które nic nie wnoszą. Trzecią zasadą jest „wpłynąć na odbiorcę”, a nad spełnieniem jej czuwa zespół naszych ludzi. Niedawno zdobyliśmy 98% w ankiecie na “Great place to work”. Jesteśmy bardzo dumni z naszych współpracowników, którzy wykonują każdego dnia świetną pracę, a dzięki temu budują zaufanie do ludzi, dla których pracują. Firmy są w dużej mierze określone przez ludzi, którzy w nich pracują, więc nasze osiągnięcia są zasługą naszego wspaniałego zespołu.

Skąd pochodzą produkty, które widzimy na Polyvore?
Polyvore współpracuje z markami na zasadzie dodania ich katalogów produktów na naszej stronie. Każda marka ma zakładany profil, na który w każdej chwili może dodać nowe produkty. Dodatkowo, użytkownicy korzystający z naszej platformy mogą linkować swoje ulubione produkty i dodawać je do naszej witryny. Polyvore wykorzystując technologię, prezentuje najbardziej aktualną dostępność cenową produktów od naszych partnerów.

Image1
źródło: Polyvore

Pojawiliście się na scenie bardzo wcześnie, nie wszyscy rozumieli takie miejsca, jak Wasze. Czy w dzisiejszych czasach trudno utrzymać się w czołówce?
Polyvore jest jedynym miejscem, w którym każdy może dostać i wrzucić swoje stylizacje i inspiracje, jest po prostu największą społecznością stylu! Od samego początku naszym celem było budowanie wspólnoty. Wiemy, że bylibyśmy niczym bez naszych członków, a więc są oni w centrum wszystkiego, co robimy. Mamy bardzo praktyczne podejście. Członkowie spotykają się w celu wymiany pomysłów, aby pomóc naszej witrynie i dzięki temu aplikacje mobilne się polepszają.

Z jakimi graczami branży modowej współpracujecie?
Polyvore współpracuje z większością najlepszych marek i detalistów, takich jak: Net-A-Porter, Gap, Saks, Gucci, Burberry i LUISAVIAROMA, BCBG. Polyvore daje markom i detalistom możliwość, aby te połączyły się z wpływowymi konsumentami i aby sprzedaż nabrała pędu. Współpracujemy z nimi, aby zmaksymalizować ich ogólną obecność w naszej wspólnocie wpływowych konsumentów i kupujących. Obejmuje to działania organiczne, takie jak pokazywanie im, w jaki sposób budować swoje profile, znaleźć swoich zwolenników marki w społeczności i zaprezentować swoje najnowsze produkty. Poza tym pokazujemy drogę do zdobycia jeszcze większej ilości kupujących.

Czy tradycyjne sklepy w najbliższym czasie staną się bez znaczenia i nie będą odgrywać tak dużej roli?
Jeśli spojrzeć na inne branże, które ostatnio były zakłócane przez internet, zauważysz pewien wzór. Kiedyś, żeby zarezerwować wycieczkę, ludzie udawali się po pomoc do biur podróży, teraz częściej robią to online przez takie portale jak: Trip Advisor czy Expedia. Podobnie było z wyszukiwaniem lokalnych przedsiębiorstw: ludzie przeglądali kiedyś książkę telefoniczną, dzisiaj korzystają z Yelp czy Foursquare. Kiedyś w poszukiwaniu inspiracji kartkowało się magazyny i odwiedzało centra handlowe, jednak my uważamy, że możesz zdobyć lepsze doświadczenie w zakupach, gdy zostajesz zainspirowany treścią dostosowaną do twoich własnych potrzeb. W momencie gdy najtrudniejszą częścią zakupów jest nauczenie się jak dopasować ubiór do swojego gustu, uważamy, że modowa technologia powinna ułatwić nie tylko robienie zakupów, ale również rozprzestrzeniać inspirację dotyczącą twoich ulubionych produktów. W momencie gdy tradycyjne sklepy stacjonarne zawsze będą w pobliżu, media społecznościowe znacznie ułatwiają rozprzestrzenianie tej inspiracji.

Jak finansowo działa platforma Polyvore?
Polyvore generuje przychody poprzez rozwiązania reklamowe, które jednocześnie napędzają zaangażowanie oraz sprzedaż dla większości najlepszych modowych marek i detalistów.

fot. Jess Lee / materiały prasowe
fot. Jess Lee / materiały prasowe

Jak firmy mogą korzystać z innych stron Polyvore? Mam tu na myśli social media.
Ludzie przychodzą do Polyvore przede wszystkim, aby łączyć ze sobą swoje ulubione produkty i dzielić się swoim stylem z innymi osobami. Poprzez narzędzia, które udostępniamy użytkownikom łatwo jest stworzyć stylowe stroje na Polyvore i podzielić się nimi na Facebooku, Twitterze, Instagramie. Działa to też w drugą stronę. Jeśli użytkownik znajdzie w sieci ciekawą stylizację może ją przypiąć u siebie na profilu Polyvore. Dzięki temu będzie mógł podzielić się nią z całą społecznością.

Jakie korzyści płyną z wyboru zestawów proponowanych przez Polyvore?
Przede wszystkim Polyvore pomaga rozwijać swój zasięg blogerom, a to oznacza, że świadomość o marce będzie mogła trafić do największej na świecie społeczności stylu. W momencie utworzenia swojego stroju możesz osadzić go na swoim blogu, a Polyvore w tym samym momencie pozwala swoim czytelnikom klikać na poszczególne elementy, co ułatwia zakupy.

Jakie są możliwości i korzyści dla Waszych partnerów?
Polyvore to witryna social shopping, która napędza ruch i sprzedaż do sklepów na całym świecie. Nasza średnia wielkość wśród wszystkich partnerów handlowych to ponad 383 dolarów, co daje wynik wyższy niż Facebook ($92), Twitter ($58) i Pinterest pakiet ($199). Mamy też ponad 300 globalnych reklamodawców, a produkty, które biorą udział w bieżących promocjach (CPC reklamy) mają wysoki zwrot z inwestycji dla naszych reklamodawców. Nasz program promowania produktów napędza średnio powrót 6:1. Współpracujemy z wieloma firmami, aby pomóc im znaleźć odpowiednie połączenie i płatne treści, połączyć się z naszą globalną społecznością stylu.

Jaki jest cel współpracy Polyvore ze znanymi osobami i dobrze znanymi projektantami?
Nasza społeczność składa się z globalnej mody z całego świata. Współpracowaliśmy już ze znanymi osobowościami i projektantami mody, a wśród tego grona znajdziemy: Joe Zee, Christina Milian i Michaela Korsa. Oni chętnie pomagają w różnego rodzaju akcjach, chociażby konkursach, do których zapraszamy wiele osób. Konkursy są również doskonałym sposobem, aby przedstawiać innym swój styl i odbierać światowe uznanie.

Możesz nam zdradzić plany Polyvore na najbliższy okres?
Polyvore upoważnia ludzi na całym świecie, aby wyrażali swój styl i określali trendy w modzie. Pomagamy w demokratyczny sposób przedstawiać trendy, łącząc przy tym strefę blogów jak i branżę modowę czy ich zwolenników. Tak długo, jak będzie trzeba będziemy tworzyć naszą wirtualną przestrzeń, aby użytkownicy z różnych części świata czy to znajduje się w Nowym Jorku, Paryżu i Mediolanie, łatwo mogli podzielić się swoim stylem. Będziemy kontynuować współpracę z blogerami, aby pomóc im, poprzez platformę, wypowiedzieć się. Członkowie Polyvore również mają aktywne blogi, jak i nasza społeczność ciągle rośnie i udostępniania ich styl. Chcemy pomagać i sprawić, by takie osoby spełniały swoje marzenia, dostawały zaproszenia na pokazy mody, a także staże w domach mody. Na przykład, Leslie, aka DisneyBound wykorzystuje Polyvore do stworzenia mody inspirowanej Disneyem. Niedawno wysłała swoje ubrania na festiwal muzyczny Coachella. Jej twórczość również zainteresowała wytwórnię Walta Disneya i Leslie będzie partnerem kilku ich projektów. Będziemy kontynuować współpracę z blogerami i śledzić ich kariery. Jesteśmy naprawdę podekscytowani całą kreatywnością i możliwościami jakie daje Polyvore.

Rozmawiała: Marta Poszepczyńska

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi

POLYVORE

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES