REKLAMA

Dior przez pryzmat Richarda Avedona

REKLAMA

Książka “Dior by Avedon” jest publikacją poświęconą historii elegancji. Autor zdjęć uchwycił na nich wyjątkowe chwile, które prezentują szczególny związek, łączący dom mody haute couture i Richarda Avedona. Przez około 30 lat amerykański fotograf próbował uchwycić esencję pracy Diora, uwieczniając ją na fotografiach.

Bliska współpraca między Diorem i Avedonem rozpoczęła się w 1947 roku, kiedy to młody fotograf doskonale uchwycił emocje modelek w nowej kolekcji Diora. Zza obiektywu fotograf ujął blask muz Diora, chwytając niepowtarzalne i intymne chwile zadumy oraz niedostępne spojrzenia Marleny Dietrich i Audrey Hepburn, które tańczyły na ulicach Paryża.

Współpraca pomiędzy Diorem i Avedonem była punktem zwrotnym w dotychczasowej fotografii mody. Jego słynne zdjęcie modelki w zmysłowej sukni wieczorowej – Soirée de Paris, która zastygła w pozie pomiędzy dwoma słoniami w Cirque d’Hiver, Avedon opisał jako choreograficzny moment. Zdjęcie do dziś uchodzi za jedne z najlepszych w historii fotografii mody.

Jedną z najsłynniejszych kampanii wyprodukowanych dla Diora to The Diors, prezentująca kolekcję z sezonu jesień-zima 1982. Avedon potraktował kampanię bardzo żartobliwie, była ona oparta na idei fotosów filmowych. Zdjęcia pokazywały wybryki fikcyjnej rodziny nazwiskiem Dior, która ubrana była w eleganckie kreacje marki.

źródło: thefashionspot.com
źródło: thefashionspot.com

Książka, poprzez fotografie Avedona, opowiada historię domu mody Dior. Znajdziemy w niej szkice projektanta, a także anegdoty i teksty, których autorem jest Jacqueline de Ribes, Justine Picardie i Oliviera Saillard.

Książka została wydana przez wydawnictwo Rizzoli.

Autor: Łukasz Gajewski

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES