REKLAMA

Kampania #SUPERMOON Kanyego Westa plagiatem?

REKLAMA

Kampania #SUPERMOON promująca najnowszy model obuwia Kanyego Westa to plagiat – głosi instagramowy profil Diet Prada. 

Kilka dni temu światło dzienne ujrzały zdjęcia do najnowszej kampanii Kanyego Westa –  #SUPERMOON, promującej model obuwia Yeezy 500 “Supermoon Yellow”. Autorką zdjęć jest Eli Russell Linnetz, a twarzami kolekcji zostały między innymi gwiazdy Instagrama: bliźniaczki Clermont, tancerka Sophie Anahita, czy aktorka filmów dla dorosłych Lela Star. Kampania, już od pierwszych momentów ukazania się w sieci, wywołała spore kontrowersje głównie ze względu na epatowanie nagością, brak cenzury czy obsadzenie w niej gwiazdki porno.

>>> Zobacz również: Fenomen Yeezy Boost – jak buty Adidasa stały się inspiracją dla innych marek

To jednak nie koniec ekscesów wokół nowej kolekcji rapera. Instagramowy profil Diet Prada oskarżył artystę o plagiat. Chodzi tu konkretnie o prace Rity Minissi. Najnowsza kolekcja okazała się być łudząco podobna do zdjęć artystki wykonanych w 2015 roku. Inspiracją do wykonania sesji była dla Minissi osobista trauma, a także wynikająca z niej chęć ponownego połączenia się z własnym ciałem.

https://www.instagram.com/p/BkGCDvdgOlQ/?taken-by=diet_prada

Sprawa może budzić jeszcze większe kontrowersje po lekturze wpisu, który West umieścił na portalu Twitter. Czy oznacza to, że West celowo rozpętał całe to zamieszanie?

To nie pierwszy raz, kiedy Diet Prada wysunęło oskarżenia o plagiat przeciwko Kanyemu Westowi. Pierwsze zarzuty ukazały się na Instagramie w maju 2018 roku. Wtedy to Diet Prada porównało szkice z najowszej kolekcji Yeezy, które raper umieścił na Twitterze, z projektami Tonego Spakmana, projektanta Nike w latach 2000-2009, obecnie tworzącego dla domu mody Givenchy.

https://www.instagram.com/p/BiURO0Qle2a/?taken-by=diet_prada

 

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES