REKLAMA

Chanel inwestuje w wyroby zegarmistrzowskie i przejmuje 20% udziałów w F.P.Journe

REKLAMA
REKLAMA

Wygląda na to, że dom mody Chanel coraz więcej inwestuje w wyroby zegarmistrzowskie. Ostatnio dodał do swojego portfolio markę F.P. Journe.

Chanel ogłosiło przejęcie 20% udziałów luksusowej grupy Montres Journe SA, pod którą znajduje się marka F.P. Journey Invenit et Fecit. Po nabyciu części akcji, grupa wciąż pozostanie własnością Alaina i Gerarda Wertheimera, czyli wnuków Pierre’a Wertheimera, któryniegdyś był partnerem biznesowym samej Gabrielle „Coco” Chanel.

FrançoisPaul Journe od 1999 roku jest producentem wysokiej klasy zegarków.  Zlokalizowana w samym centrum Genewy manufaktura projektuje, rozwija i produkuje mechanizmy zegarków, jak również ich koperty i tarcze. Te następnie sprzedawane są przez dwie firmy: Cadraniers de Genève oraz des Boîtiers de Genève.

Przedstawiciele Chanel podkreślają, że to nowe przejęcie ukazuje pragnienie zachowania i rozwoju wiedzy specjalistycznej oraz wspierania niezależnych zegarmistrzów, którzy podzielają te same wartości kreacji i doskonałości jak Chanel.

Marka F.P. Journe z pewnością ma szansę skorzystać na tej inwestycji. Warto zaznaczyć, że do tej pory, po przejęciu części udziałów marki Bell & Ross oraz firmy niezależnego zegarmistrza Romaina Gautiera, Chanel nigdy nie ingerowało w wizerunek oraz cele i wizje przedsiębiorstw. To gwarantuje F.P. Journe niezależność – podstawową wartość dla zegarmistrza, który od lat nie uznaje kompromistów pod względem jakości swoich produktów. Współpraca z tak dużym partnerem jak Chanel, czyni również jego markę bardziej odporną na wypadek zawirowań gospodarczych.

Co również bardzo istotne, przejęcie części udziałów przez Chanel, skupi większą uwagę na twórczość François-Paul Journe i pozwoli na jak najdłuższe zachowanie tego dziedzictwa zegarmistrzowskiego.

>>> Zobacz również: Chanel powraca z pokazem do Nowego Jorku po 12 latach

https://www.instagram.com/p/BmtDmNmnCRL/?taken-by=fpjourneofficial

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES