WYWIAD: Jak Maria Grazia Chiuri zmienia Diora

172

Pierwsza dyrektor kreatywna domu mody opowiedziała Derekowi Blasbergowi – prowadzącemu program CNN Style, o tym, jak chce przekształcić markę, by pasowała do nowego pokolenia.

„Gdy dołączyłam do Diora, wszyscy podkreślali, że to bardzo kobieca marka… Powiedziałam: „Dobrze, ale teraz musimy zacząć mówić o kobietach” – tymi nowatorskimi słowami Maria Grazia Chiuri rozpoczeła swoją współpracę z paryskim domem mody.

Chiuri chce wykorzystać feministyczny punkt widzenia w swoich kolekcjach, nawiązując jednocześnie do tradycji paryskiej marki. „Myślę, że feminizm to dyskusja o równych szansach, mam córkę i syna, i mam nadzieję, że w przyszłości będą mieli dokładnie takie same możliwości w życiu. Mówienie o feminizmie to mówienie właśnie o tym, niczym więcej.” – podkreśla rozmowie z CNN Style.

Źródło: CNN Style

Dior to marka z niezwykle bogatą historią oraz oryginalnymi twórcami: Saint Laurent, Bowens, Galliano, Raf Simons, Hedi Slimane. Przed dyrektor kreatywną nie łatwe zadanie – wprowadzenie takich zmian do kolekcji Diora, by projekty tej marki urzekły nową generację kobiet.

„Odkrywam zupełnie nowy świat i muszę nauczyć się wielu rzeczy, ponieważ za tą marką stoją tradycja i bogate dziedzictwo. Gdy pracowałam dla Valentino, a pracowałam tam 17 lat, mogłam blisko współpracować z założycielem domu, w przypadku Diora to zupełnie inna historia… Trzeba mieć na uwadze przeszłość marki, bo jej dziedzictwo jest ponadczasowe, jednocześnie trzeba umieć je wykorzystać tak, by zachować świeżość i tworzyć rzeczy, które są na czasie.”

Źródło: CNN Style

Pomysły, zmiany oraz feministyczna idea dyrektor kreatywnej znalazły uznanie u wielu gwiazd.

„Po pierwsze, ma ogromny talent. Po drugie, to szaleństwo, że do tej pory nie zdarzyło się coś takiego… Podoba mi się, że dom mody tego kalibru jest otwarty na zmiany. Wydaje mi się, że to krok w kierunku tego, by kobiet znalazły większe uznanie z powodu ich niesamowitych cech… Myślę, że Dior to kwintesencja elegancji” – przyznaje aktorka, Sienna Miller.

Źródło: CNN Style

Więcej materiałów zza kulisów pokazu mody Diora przygotowanego przez Chiuri można odnaleźć podczas nowego odcinka „CNN Style” na antenie NN International:

w sobotę 15 kwietnia o godz. 14.30 CET

w niedzielę 16 kwietnia o godz. 06.30 CET

w poniedziałek 17 kwietnia o godz. 05.00 CET

w sobotę 29 kwietnia o godz. 04.00 CET