Czy mrozy wpłynęły na sprzedaż Grupy Redan?

119
Ola Kowal dla Top Secret, SS 2014

O 2% w ujęciu r./r. wzrosła w lutym br. sprzedaż w krajowych sklepach Top Secret pomimo silnej fali mrozów w drugiej połowie minionego miesiąca. W ramach głównego kanału dystrybucji sektora modowego wypracowany został jednocześnie istotny wzrost marży handlowej, co było kontynuacją pozytywnego trendu z poprzednich miesięcy.

Pomimo istotnego oziębienia w drugiej połowie lutego, co spowodowało zmniejszenie wizyt w sklepach, sprzedaż w krajowej sieci Top Secret wzrosła w ujęciu rok do roku o 2%. Jednocześnie kontynuowaliśmy istotny wzrost osiąganej marży handlowej. To nas cieszy i potwierdza, że oferta naszej głównej marki jest atrakcyjna i dobrze dopasowana do oczekiwań klientów. Spadek obrotów o blisko połowę zanotowała natomiast marka Troll, co jest związane z przenoszeniem dystrybucji do kanału e-commerce oraz zamykaniem sklepów stacjonarnych. Słabiej wypadła też sprzedaż na Ukrainie, głównie ze względu na osłabienie hrywny do naszej waluty. Mniejsze zamówienia złożyli również klienci z rynku rosyjskiego – powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan SA.

>>> Przeczytaj również: Jak w branży mody wybrać idealnego partnera do współpracy? 

W rezultacie w segmencie modowym łączna sprzedaż towarów w lutym br. wyniosła ok. 14 mln zł i była o 7% niższa niż w tym samym okresie poprzedniego roku. W takim samym stopniu zmniejszyła się powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash, osiągając na koniec lutego br. 36,3 tys. m2. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora modowego wyniosła ok. 29 mln zł i była 5% niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w lutym 2018 wyniosły 2,6 mln zł co oznacza wzrost o 4% w stosunku do lutego 2017 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepów internetowych Top Secret wyniosła 5,6 mln zł i była 3% wyższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego.

W segmencie dyskontowym TXM szacunkowa sprzedaż zrealizowana w lutym br. wyniosła ok. 21 mln zł, co oznacza spadek o 3% w ujęciu r./r. Narastająco od stycznia do lutego br. sprzedaż zrealizowana przez TXM wyniosła ok. 45 mln zł i była 2% niższa niż w roku poprzednim. Sieć TXM na koniec lutego składała się z 397 sklepów własnych o łącznej powierzchni 105,5 tys. m2, która była o 4% wyższa niż na koniec lutego 2017. Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy w lutym br. wyniosły ok. 0,6 mln zł co oznacza spadek o 3% w ujęciu r./r., a narastająco przez pierwsze dwa miesiące roku było to ok. 1,3 mln zł i było na zbliżonym poziomie co w tożsamym okresie roku poprzedniego.

>>> Przeczytaj również: Dwie Polki wśród 20 półfinalistów prestiżowej nagrody LVMH

Luty był kolejnym miesiącem, w którym optymalizowaliśmy nasze działania operacyjne. Sprzedaż, którą osiągnęliśmy, nie do końca nas zadowala – bez wątpienia jednym z powodów takiego stanu rzeczy była mroźna pogoda, która w drugiej połowie ubiegłego miesiąca nie sprzyjała zakładanemu wzrostowi liczby klientów w naszych sklepach. Widzimy jednak, że poszczególne procesy w naszej spółce zachodzą coraz sprawniej i jesteśmy przekonani, że wkrótce zobaczymy ich pozytywny wpływ na wyniki Grupy. TXM jest przygotowany na poprawę sprzedaży w kolejnych miesiącach – stwierdził Marcin Gregorowicz, Prezes Zarządu TXM S.A.

Uwzględniając oba segmenty Grupa Redan w lutym br. osiągnęła ok. 35 mln zł przychodów, co oznacza spadek o 5% względem poprzedniego roku. W ujęciu narastającym sprzedaż wyniosła ok. 74 mln zł i była niższa o ok. 3% w ujęciu r./r. Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec lutego br. wyniosła 141,8 tys. m2, czyli o 1% więcej w odniesieniu do lutego 2017 r.