Najczęstsze powody niepowodzeń mniejszych przedsiębiorstw, które zabijają biznes

112
Fot. Roman Drits

Prowadzenie firmy jest niewiarygodnie trudnym przedsięwzięciem. Zgodnie ze statystykami zebranymi w 2016 roku ponad połowa firm upada w przeciągu pierwszych pięciu lat istnienia. Biznes można porównać do małej drewnianej łódki na wzburzonym morzu, gdzie utrzymanie firmy na powierzchni często wymaga wielu poświęceń. Powody niepowodzenia mogą być różne i trudne do określenia. Najczęstszym czynnikiem jest brak kapitału, a co za tym idzie inwestycji. W co powinny inwestować mniejsze przedsiębiorstwa, aby być krok bliżej sukcesu?

Marketing

Zapewne od razu przyszło wam to do głowy, jednak wielu przedsiębiorców bagatelizuje tę kwestię, szukając w Internecie artykułów typu „Najpopularniejsze hashtagi„. Chęć zdobywania wiedzy jest konieczna i sami z wielką chęcią czytamy tego typu artykuły. Są one naszą inspiracją do próbowania nowych rzeczy. Jeśli jednak macie pieniądze do wydania, lepiej zlecić prowadzenie kont w social mediach czy zrobienie kampanii specjaliście zamiast płacić 20 zł znajomemu. Marketing jest bardzo ważny, zwłaszcza jeśli wasza firma jest jedną z wielu w danej branży. Należy m.in. trafnie poznać swoich odbiorców czy upewnić się, że produkt jak i jego prezentacja jest spójna z tonem marki. Wbrew pozorom to nie jest takie proste.

Design

Inwestycje w grafikę i design waszego produktu czy wizerunku są istotnym czynnikiem w drodze do sukcesu. Być może rodzice was uczyli, że nie liczy się wygląd, a zawartość, ale w świecie biznesu obie te kwestie są równie istotne. Jak wynika z badań przeprowadzonych na Missouri University of Science and Technology pierwsze wrażenie jest niezwykle ważne i może determinować kolejne losy marki. Czas zapomnieć o proszeniu swoich krewnych o zrobienie logo w Microsoft Paint. Wizytówki, logo czy ogólny branding waszej firmy powinien być zlecony specjaliście i w tym przypadku nie ma co oszczędzać. Profesjonalizm to podstawa.

>>>Czytaj również: Jak się zmieniają centra handlowe? Galerie już dawno przestały być już tylko miejscem robienia zakupów

Technologia

Technologia jest kolejną cenną inwestycją, którą należy dokonać. Wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważna jest technologia w dzisiejszym świecie i w biznesie. Inwestujmy w technologie, które pomogą naszemu biznesowi rozkwitnąć. Nie mówimy tutaj o najnowocześniejszym sprzęcie żywcem wyjętym z NASA. Zainwestujmy w rozwiązania technologiczne, które ułatwią nam organizację pracy. Warto wydać pieniądze na systemy zarządzania treścią, organizacji dokumentów czy komunikacji. Takie ulepszenia wpłyną pozytywnie na wydajność pracowników, a co za tym idzie firmy. Sprawnie działająca strona internetowa jest bardzo istotną kwestią. Uwierzcie, że nie raz spotkaliśmy się ze stronami różnych marek, gdzie nie mogliśmy znaleźć podstawowych informacji.

Ubezpieczenie

Każdy przedsiębiorca powinien zainwestować pieniądze w ubezpieczenie dla małych firm. Niektórzy uważają, że małym firmom nie jest to potrzebne i powinni się o to martwić nieco więksi przedsiębiorcy. Szczerze mówiąc być może mają rację. Jeśli jesteś sprzedawcą na Allegro może i nie potrzebujesz ubezpieczenia, jednak zawsze warto się zastanowić i rozpatrzyć wszelkie opcje. Mimo wszystko jeśli chcesz czuć się bezpiecznie, należy pomyśleć nad ubezpieczeniem. Nigdy nie wiadomo co się wydarzy – pożar, kradzież czy szkoda – trzeba być przygotowanym na wszelkie możliwości, bo w innym przypadku każda katastrofa może odbić się na biznesie. A mała firma nie może pozwolić sobie na takie straty.

Autor: Monika Szabelska