VISUAL MERCHANDISING: Nowy koncept wnętrza salonu marki SOLAR w Blue City

359
fot. Jacek Kurnikowski/AKPA

Zakupy w galerii handlowej to dziś już coś więcej niż tylko szybki wybór potrzebnych artykułów. Klienci coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na oferowany produkt, ale także przestrzeń, w której się znajdują. Ważne, by czuli się swobodnie i mieli miłe skojarzenia z dokonywaniem modowych wyborów akurat w tym, a nie innym salonie. 

Rynek marek premium w Polsce jest jednym z najbardziej perspektywicznych kierunków rozwoju. Do tego dochodzi moda, która jest bardzo dynamicznym środowiskiem. Łącząc te dwa zjawiska mamy gotową mieszankę wybuchową, w której umiejętność dopasowania się do warunków kulturowych czy socjologicznych spotyka wizję, artystyczne zaangażowanie i kreatywność. Brandy powstałe na początku lat 90.,w większości odpowiedziały na potrzeby konsumentów umiejętnie zagospodarowując niszę. Tak jest przede wszytkim w przypadku firmy Solar, której historia sięga 1989 roku.

To tu ponadczasowa elegancja przeplata się z naturalnością, a najnowsze trendy idealnie współgrają z pomysłami projektantów. W czym tkwi sukces marki z tak długim stażem? Brand idzie z duchem czasu, zachowując przy tym swoją filozofię i za to jest ceniony przez swoich wymagających, ale i wiernych klientów. Wyczucie stylu nie dotyczy tylko projektowanych ubrań. Dla marki równie ważna jest aranżacja wnętrza, w którym klienci odkrywają najnowsze kreacje.

Moda na minimalizm nie przemija. Marka Solar doskonale zdaje sobie z tego sprawę, a swoje najnowsze sklepy, min. sklep w centrum handlowym Blue City utrzymała w prostej i nieprzerysowanej estetyce. W nowej architekturze sklepów pojawia się złoto, czerń i biel, nadając temu miejscu ekskluzywnego charakteru, a co najważniejsze nie konkurując z ubraniami. Te, na tle eleganckiego wnętrza, są pięknie wyeksponowane. W przestrzeni sklepu zestawiono ze sobą dwie kontrastowe strefy – ciemną i jasną uzupełnioną o monochromatyczne palety barw w elementach aranżacji wnętrza. Szlachetna barwa materiału nadaje przestrzeni szykowny charakter, tworząc czytelny komunikat wizualny dla odbiorców marki. Uwagę przykuwa centralnie usytuowany sygnet – kobiecy i elegancki, który pełni ozdobną funkcję i uzupełnia klasyczny logotyp, z którym tworzą od 2015 roku nowy znak firmowy Solar.

fot. Jacek Kurnikowski/AKPA

Za stworzeniem koncepcji stoi biuro architektoniczne MOOMOO ARCHITECTS we współpracy z Działem Architektury Solar. Poprosiliśmy Wiceprezes Zarządu Solar, Aleksandrę Danel odpowiedzialną za zmiany wizerunkowe marki, żeby opowiedziała o idei projektu :

Projekt nowego wnętrza sklepu Solar w warszawskim Blue City, został utrzymany w estetyce minimalizmu, która jest dominującym trendem zarówno w modzie, jak i architekturze. W przestrzeni sklepu zestawiono ze sobą dwie kontrastowe strefy – ciemną i jasną uzupełnioną o monochromatyczne palety barw w elementach aranżacji wnętrza: ozdobnej mosiężnej blachy, obudowie relingu na ubrania oraz stanowiska sprzedaży. Szlachetna barwa materiału nadaje wnętrzu ekskluzywnego charakteru, tworząc czytelny komunikat wizualny dla odbiorców marki. W tej estetyce są utrzymane nasze sklepy w Galerii Krakowskiejw Krakowie, w Galerii Posnania i w Starym Browarze w Poznaniu. 

fot. Jacek Kurnikowski/AKPA

Także Dagmara Habiera – znana visual merchendiser nie szczędzi pochwał odnoszących się do nowatorskiego podejścia marki Solar. W rozmowie z nami dodaje:

To bardzo dobrze zaprojektowany butik, a to nie zdarza się często. Pierwsze skrzypce w sklepie grają ubrania i to one są tutaj najważniejsze. W obecnych czasach mamy przesyt rozbudowanej formy architektury w sklepach. Zbyt dużo bodźców wzrokowych utrudnia oglądanie kolekcji. Tutaj architektura sklepu jest oprawą dla ciekawych kolekcji z dobrej jakości tkanin. Sklep wpisuje się w trend sklepów minimalistycznych np. COS czy w nowy koncept ZARA. Lekkie meble wolnostojące powalają dobrze zaprezentować kolekcję i dowolnie aranżować. Kontrastowa strefa sklepu pozwala na ciekawe dzielenie i prezentowanie kolekcji. Strefa witrynowa jest na tyle duża, że można dobrze zaaranżować manekiny i co ważne – dobrze ustawić światło.

W biznesie najważniejszym elementem jest produkt, jednak aby sprzedaż wzrastała – firmy powinny inwestować nie tylko w samą produkcję, ale również w marketing, nowe technologie czy przestrzeń, w tym wypadku wnętrze salonu. Wszystkie te elementy powinny tworzyć czytelny komunikat przekonywujący klienta do zakupu. Jak widać marka Solar jest otwarta na wymagania swoich klientów i podąża za zmieniającym się rynkiem, a nawet wyprzedza w tej kwestii konkurencję. Nowe sklepy Solar to z pewnością przestrzeń, do której chce się wracać.

Autor: Tatiana Zawrzykraj