Trwa walka o prawo do użycia znaku handlowego New York Fashion Week

Jak donosi portal The Fashion Law, toczy się walka o prawo do użycia znaku New York Fashion Week. Sąd federalny niedawno stwierdził, że The Council of Fashion Designers of America (CFDA) i William Morris Endeavor-International Management Group (WME-IMG) naruszyli prawo znaku handlowego używając nazwy New York Fashion Week, która należy do Fashion Week Inc.

Walka o wspomniany znak toczy się już od kilku lat. W 2014 roku Fashion Week Inc., główny dystrybutor biletów na wydarzenia związane z Nowojorskim Tygodniem Mody, otrzymał federalną zgodę na rejestrację znaku handlowego New York Fashion Week. CFDA, organizacja zrzeszająca ponad 450 projektantów mody, sprzeciwiała się tej decyzji i chciała wykorzystać fakt, że zgodnie z prawem, właścicielem znaku handlowego jest ten, kto pierwszy go użył, a nie ten, kto pierwszy go zarejestrował. Już od wczesnych lat 2000 rada posługiwała się nieformalną nazwą New York Fashion Week, przez co, jej zdaniem, zdobyła prawo do używania znaku. Niestety sąd nie uznał tego argumentu i zdecydował o wyłącznym posiadaniu prawa do nazwy przez Fashion Week Inc.

Nowy Jork Fot. huffingtonpost.com / KITH / Supreme
Nowy Jork Fot. huffingtonpost.com / KITH / Supreme

Wydaje się jednak, iż jest to dopiero początek batalii między organizacjami, która może trwać dopóki CFDA i WME-IMG, główny sponsor wydarzenia, nie będą w stanie wykazać, że są prawowitymi właścicielami znaku handlowego New York Fashion Week. Jakby tego było mało, walka rozgrywa się również o pieniądze. Dyrektor generalna Fashion Week Inc., Trisha Paravas, domaga się 10 milionów dolarów odszkodowania, ponieważ, w wyniku konfliktu związanego z nazwą, jej firma utraciła projektantów i sponsorów.

Sytuacja jest dość skomplikowana − Fashion Week Inc. zastrzegł nazwę w związku z „rozrywkową organizacją pokazów mody” oraz „organizacją mody dla celów rozrywkowych”. Takie postępowanie w znaczący sposób ogranicza CFDA możliwości użycia członu New York Fashion Week. Ponadto okazało się, że Fashion Week Inc. wypełnił już podanie o zastrzeżenie znaków New York Fashion Week The Shows i NYFW The Shows, o których CFDA myślała jako zastępczych dla pierwotnej nazwy.

Autor: Anna Zięba

Newsletter

FASHION BIZNES