Trendy i strategia marki – gdzie się tego nauczyć?

720
Fot. Rosanna Webster

Coraz częściej pojawiają się chwytliwe nagłówki: trendy sezonu, top of the top, must have, które skłaniają  przeważnie do zakupowych decyzji. Jednak gdy budujemy strategię swojej marki, nie możemy opierać świadomości oraz filozofii brandu na bieżących sytuacjach –  musimy wyprzedzać zdarzenia. Tylko w jaki sposób możemy pozyskać wiedzę o przyszłości? Jak rozróżnić trend od trendu?

Trendy: Instrukcja obsługi. Niezbędnik twórcy mody przyszłości

To niezbędnik dla każdego przedsiębiorcy, który chce poruszać się w sektorach mody i dizajnu, hobbysty, który śledzi zjawiska społeczno-kulturowe oraz dla każdego, kto chciałby dowiedzieć się więcej, niezależnie od branży i być po prostu o krok na przód. Trendy – Instrukcja obsługi, to cykl praktyczno-teoretycznych zajęć, które opierają się na narzędziach analitycznych, badawczych i wizualnych. Uczą  pozyskiwania i operowania wiedzą o trendach – tym, jak są zbudowane. Analiza trendów nie jest łatwą sztuką, dlatego zajęcia odbywają się przez kilka tygodni i nie są to ekspresowe, weekendowe warsztaty o fajnym haśle. Trendy. Instrukcja obsługi. Niezbędnik twórcy mody przyszłości to warsztaty, na których uzyskasz odpowiedź na pytanie, skąd i dlaczego pojawiają się trendy, jak wpływają na współczesny rynek mody. Również podczas nich warsztatowicze stworzą własny narzędziownik obsługi trendów, nauczą się, w jaki sposób można je zaobserwować, zarówno w skali makro (o globalnym charakterze, lecz nie musi odnosić się do całej populacji) oraz mikro (o lokalnym, mniejszym zakresie). Kursanci z zajęć wyjdą z niezbędną dla pracy projektanta, PR-owca, blogera, dziennikarza, konstruktora mapą trendów – scenariuszem przyszłości, który może wskazać wiele rozwiązań, podczas dalszej budowy marki.

New Brand – Budowanie tożsamości i strategii marki

Dobrym researchem poznaliśmy teraźniejszość, dedukujemy przyszłość i co dalej? W jaki sposób przekuć zdobyte informacje, by wyrwać je ze sfery teorii? Potrzebna jest oczywiście strategia i plan, dzięki któremu zostanie ona wdrożona. Jednak na rynku każdego roku pojawiają się setki nowych marek i każda z nich posiada strategię, więc czego im brakuje? Dlaczego ponoszą klęskę? Odpowiedź jest prosta. Marka jest jednostką i musi posiadać tożsamość. Dlatego New Brand- Budowanie tożsamości i strategii marki, kolejny z cyklu warsztatów, pomoże wyklarować język oraz logikę marki opartej na poznanych trendach oraz własnej wizji, którą chcemy wyrazić w realizacji brandu. Kursanci podczas warsztatów przekonają się, że budowanie marki to nie tylko dobry wizerunek i dbałość o produkt, to także wiedza, która pozwala na zrozumienie mechanizmów rynku i świadome poruszanie się w nim.

Oba cykle warsztatów zostaną poprowadzone przez Agatę Kiedrowicz – projektantkę, dziennikarkę, współzałożycielkę studia projektowego SUPERGIRLS DO DESIGN, autorkę publikacji oraz kuratorkę interdyscyplinarnych projektów związanych z dizajnem, modą i sztuką. Zajęcia odbędą się w Poznańskiej Szkole Konstrukcji Ubioru FORMA.

Więcej informacji o warsztatach TRENDY, NEW BRAND w Szkole FORMA