Szokujący ruch marki Diesel w social mediach

Marka Diesel zrobiła coś nie do pomyślenia! Nie wiemy, czy zaczynać im bić brawo, czy nadal przecierać oczy ze dziwienia.

W świecie, w którym mamy obsesję na punkcie zdobywania lajków i serduszek, marka Diesel powiedziała “dość”, kasując tym samym wszystkie swoje posty. Posunięcie w stylu Taylor Swift zanim z całą siłą uderzyła nowym teledyskiem?

Jaki Jest powód? Nowe podejście do social mediów, gdzie obsesji na punkcie perfekcyjności marka mówi zdecydowane „nie”.  Według indie-mag.com brand w oficjalnym oświadczeniu tłumaczy swoją decyzję twierdząc, że marka Diesel jest zmęczona ideałami, perfekcją i nierealistycznymi obrazami w mediach społecznościowych, dlatego podjęła decyzję o usunięciu wszystkich poprzednich postów z konta na Instagramie.

Marka dodała również, że perfekcja jest nudna zwłaszcza na Instagramie, gdzie każdy jest idealny. Jest w tym trochę prawdy, #flawless czy #perfect zostały użyte na Instagramie w ponad 55 milionach postów na całym świecie, a to dość przytłaczające. Według psychologa Barry’ego Schwartza, autora książki The Paradox of Choice: Why Less Is More wpojono nam dążenie do perfekcji, a wszystko co od niej odstaje jest nie do przyjęcia.

Jak się okazało jest to początek kampanii jesienno-zimowej 2017 Go With The Flow, która ma za zadanie promować autentyczność przez obnażanie słabości w nieco humorystyczny sposób, zamiast gonić za określonym pojęciem perfekcji. Krótki filmik jest dziełem reżysera Françoisa Rousseleta we współpracy z Nicolem Formichetti. Możecie obejrzeć go TUTAJ.  

Kampania bardzo nam się podoba, biorąc pod uwagę przesłanie, gdzie to co nieidealne jest niepowtarzalne, a niedoskonałości wyróżniają nas z tłumu. Może pomyślicie, że to nic takiego, jednak naszym zdaniem to wielka sprawa. Marka Diesel niejako przygotowała sobie białe płótno, na którym może na nowo namalować swoją dalszą historię. Pytanie, czy inne marki pójdą w ślad Diesela? Czy będą w stanie nadążyć za konkurencją? Czy “niedoskonałość” jest nowym początkiem dla marki Diesel?

Autor: Monika Szabelska

Newsletter

FASHION BIZNES