REKLAMA

Social media – wykorzystaj, aby sprzedawać jeszcze więcej

REKLAMA

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Słysząc termin social media wiele osób zawęża go do mediów społecznościowych, np. Facebooka. Trzeba jednak pamiętać, że to wąska definicja tego pojęcia.

Okazuje się, że ten termin można omawiać również w szerokim ujęciu. Wówczas mowa nie tylko o mediach społecznościowych, lecz także np. firmowym blogu czy serwisie stworzonym z myślą o wymianie poglądów. Jeżeli chcesz sprzedawać więcej niż dotychczas i tym samym zwiększyć swoje dochody, to nie obejdzie się bez postawienia właśnie na takie rozwiązanie.

Blog firmowy – po co go tworzyć?

Załóżmy, że sprzedajesz odzież damską i męską. Prowadzony przez ciebie sklep internetowy może być niewidoczny w sieci. Dlaczego? Bo takich jest wiele, a największe stawiają na intensywną reklamę. Aby zatem skutecznie konkurować o klientów i nie wydawać przy tym majątku na reklamę, możesz postawić na firmowego bloga. Prowadzenie takiego pozwoli ci opisywać dostępne w twoim sklepie produkty i jednocześnie zaprezentować ciekawe stylizacje.

Prowadzenie firmowego bloga nie jest sprawą prostą. Poza regularnymi wpisami liczy się również postawienie na merytorykę. Poszczególne posty muszą zainteresować czytelników i dać im odpowiedzi na poszukiwane pytania. Jeżeli sprzedajesz odzież, możesz publikować informacje na temat dbania o nią. Wiadomo, że w zależności od tkaniny, producenci zalecają ich pranie np. w różnych temperaturach. Więcej na temat tworzenia firmowego bloga znajdziesz w artykule 10 przykazań prowadzenia bloga firmowego.

Bądź widoczny w mediach społecznościowych

Jeżeli dopiero założyłeś działalność gospodarczą, nie powinieneś sobie odpuszczać obecności w mediach społecznościowych. Wielu przedsiębiorców popełnia ten błąd, myśląc, że muszą mieć stałych klientów, aby prowadzenie konta np. na Facebooku miało sens. Przeciwnie – potencjalni klienci mogą polubić profil twojej firmy już od pierwszych dni jego widoczności w sieci.

Prowadząc profile w mediach społecznościowych, pamiętaj o angażujących wpisach. Tworzenie takich jest wyzwaniem i wymaga sporych zdolności językowych. Przyda się również kreatywność tak, aby wszystkie opublikowane posty nie prezentowały się tak samo. Wystrzegaj się przy tym nabywania fanów na tzw. farmach. Zabieg ten może wydawać ci się kuszący – w kilka godzin możesz zyskać setki, a nawet tysiące fanów. Pamiętaj jednak, że to żadne rozwiązanie, bo tacy użytkownicy nie będą angażować się w dyskusję. A to właśnie ta jest kluczowa dla podniesienia dochodów firmy – wyjaśnia Gabriela Pyjas, content manager portalu praca-tychy.info.

Odpowiadaj na komentarze

Niezależnie od tego, czy będziesz prowadził firmowego bloga, czy też postawisz na obecność w mediach społecznościowych, musisz zdawać sobie sprawę z tego, że prowadzenie przez ciebie dyskusji z potencjalnymi klientami sprowadza się do wymiany myśli w komentarzach. Skoro nie masz możliwości fizycznego powitania gościa w swoim sklepie, nie masz też możliwości zaprezentowania mu swojego asortymentu, wykorzystaj szanse, jakie daje ci w tym zakresie sieć – dodaje specjalista z portalu praca-tychy.info.

Odpowiadając na komentarze, możesz rozwiać wątpliwości swoich klientów, możesz również informować ich o nowościach czy podsuwać inspiracje. Wszystko po to, aby wywrzeć na czytelnikach wrażenie, że jesteś zainteresowany ich osobami i jesteś w stanie im pomóc. Podążając tym kierunkiem, szybko możesz zyskać lojalnych klientów. Wówczas czas skorzystać z kolejnych rozwiązań zaprojektowanych z myślą o zwiększeniu dochodów, np. wprowadzeniu kart lojalnościowych.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_raw_js]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[/vc_raw_js][/vc_column][/vc_row]

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES