Historia Marki: Sephora, czyli pachnący biznes

184
źródło: aboutbeauty.it

Dzisiaj ciężko wyobrazić sobie nasze miasto bez obecności choć jednego salonu Sephory. Perfumeria, którą chyba każda kobieta lubi odwiedzać, obecna jest na polskim rynku od 1999 roku. To dzięki niej polskie klientki miały szansę zapoznać się i wypróbować na własnej skórze wiele kosmetycznych nowinek. Jak rozwijał się ten pachnący biznes?

Od czego się zaczęło? 

Nazwa Sephora pochodzi od greckiego słowa sephos, czyli piękno, a także od Sefory, czyli żony Mojżesza. Kiedy w 1970 roku we Francji (mieście Limoges) Dominique Mandonnaud otworzył swoją pierwszą perfumerię „Shop 8”, perfumy i kosmetyki w innych sklepach skryte były za ladami i sprzedawcy w dużej mierze decydowali, który towar pokazać i sprzedać swoim klientom. Przekaz był prosty: kup zanim spróbujesz. Mandonnaud zrewolucjonizował ten sposób myślenia. Wyłożył skrzętnie chronione produkty i wyeksponował je w centralnym punkcie sklepu. Klienci docenili ten zabieg. Mogli dotykać flakonów, wąchać zapachy, testować kosmetyki i przez dłuższą chwilę zastanawiać się, który produkt najlepiej odpowie ich potrzebom. Pomysł odniósł wielki sukces. Sieć sukcesywnie się powiększała, a klientki w coraz to większej liczbie miast mogły wybrać odpowiednie kosmetyki. W 1995 roku marka Sephora została wprowadzona jako debiut w linii kosmetyków Bath & Body. Rok później flagowa perfumeria powstała na Champs Elysees  w Paryżu.

W 1997 roku Sephora stała się częścią koncernu LVMH. Dla Sephory kluczowe są innowacje. Naszym nieustannym wyzwaniem jest szukanie nowych, lepszych i bardziej urzekających produktów dla naszych klientów. Entuzjazm naszych zespołów i ich pasja do piękna są zaraźliwe, podobnie jak ich pragnienia, aby zaspokoić potrzeby klientów. Zaletą Sephory jest zdolność do reagowania – o sieci powiedział Christopher de Lapuente, prezes Sephory. Od tamtej pory sieć zaczęła rozrastać się na inne państwa i kontynenty.

Sephora w Polsce

Sephora weszła na polski rynek w 1999 roku. Pierwsza perfumeria otwarta została w Centrum Handlowym King Cross w Bydgoszczy, a obecnie perfumerię można znaleźć w 94 największych miastach Polski. Oprócz tego marka prowadzi Sephora University. To projekt, w ramach którego pracownicy, pod okiem profesjonalistów z branży oraz ekspertów wiodących światowych marek pogłębiają swoją wiedzę i umiejętności oraz pielęgnują i rozwijają swoje pasje. Są oni zapraszani również na pokazy mody, a także tworzą filmiki na bloga poświęconego makijażowi. Najlepszy z absolwentów kursu otrzymuje tytuł Mistrza Makijażu lub Pielęgnacji. W portfolio Sephory znajdują się różnorodne marki. Francuski brand oferuje najbardziej ekskluzywne produkty od między innymi: Chanel, Dior, Kenzo, Hugo Boss, Hermés oraz Lancóme. Ponadto sieć ma bogatą ofertę kosmetyków naturalnych, certyfikowanych, ekologicznych.  Dla fanek tego typu produktów na półkach czekają kosmetyki od między innymi: Pat&Rub Kingi Rusin czy Kora Organics (Noni Glow Collection).

>>> Przeczytaj również: Sephora rośnie w siłę. Odnosi sukces na polu sprzedaży online 

Przywileje

Co sprawia, że klienci tak chętnie wracają do eleganckich salonów Sephory? Od dawna odwiedzający perfumerię mogą liczyć na darmowe próbki kosmetyków, po których przetestowaniu chętnie wracają, by je zakupić. Ponadto Sephora umożliwia zwrot towaru. Można zastanawiać się przez miesiąc, czy chcemy zatrzymać dany produkt. Klientki zamawiające online nie muszą przejmować się opłatą za przesyłkę, jeśli zapłacą za produkty więcej niż 230 zł, a także spersonalizować opakowanie, (jeśli na przykład zakup ma zostać później wręczony w formie prezentu). Ponadto perfumeria wyróżnia się wykwalifikowanymi pracownikami, którzy chętnie doradzają podczas wyboru kosmetyków. W razie czego, klienci mogą skorzystać też ze specjalnej infolinii, która jest do dyspozycji od poniedziałku do soboty. Plusem jest również program lojalnościowy. To wszystko sprawia, że zadowolone klientki chętnie wracają do tego miejsca.

Sephora z prestiżową nagrodą

Podczas Światowego Kongresu Handlowego (World Retail Congress), 20 kwietnia 2018, firma Sephora otrzymała prestiżowy tytuł Sieci Handlowej Roku. Nagroda ta jest efektem dynamicznego rozwoju firmy w ciągu ostatnich dziesięciu lat, budowanego konsekwentnie, a bazującego na sukcesie modelu, który powstał we Francji wiele lat temu.

W ciągu ostatnich dziesięciu lat, firma Sephora odnotowała fantastyczny wzrost w skali światowej. Obecnie działa w 34 krajach i ma ponad 2500 sklepów – powiedział de Lapuente. Jesteśmy bardzo dumni z tego, że otrzymaliśmy tytuł Sieci Handlowej Roku – to dla nas potwierdzenie, że koncept Sephora cieszy się uznaniem na całym świecie. Jako marka, największy sukces odnosimy wówczas, gdy wygrywamy wspólnie, a ta nagroda stanowi wyraz uznania dla dziesiątek tysięcy pracowników – członków rodziny Sephora – którzy przyczynili się do naszego sukcesu na całym świecie – dodał.

Z duchem czasu

Sprzedaż detaliczna staje się coraz bardziej skomplikowana i wymagająca, a tytuł Sieci Handlowej Roku dla Sephory jest dowodem na to, że firma osiąga nie tylko wyjątkowe wyniki finansowe i wzrost sprzedaży, ale także odpowiada na zmiany zachodzące w branży i na całym świecie. Bycie wyróżniającą się siecią handlową w dzisiejszym świecie oznacza też, że firma dostosowała się do realiów cyfrowego świata, zmieniając podejście do sprzedaży detalicznej i sposobu zarządzania handlem w przyszłości.

PODZIEL SIĘ