REKLAMA

PRAWO: RODO – nowa rzeczywistość ochrony danych osobowych. Czy temat dotyczy branży mody?

REKLAMA
REKLAMA

RODO to nowe unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych, dotyczące wszystkich firm gromadzących i wykorzystujących dane osób fizycznych. Mowa tu nie tylko o dużych korporacjach, ale i o licznych mikro-przedsiębiorstwach i punktach świadczących obsługę klienta.

W tej grupie mieszczą się również podmioty z branży kreatywnej, które z uwagi na wykorzystywanie danych osobowych klientów powinny zwrócić uwagę na zgodność z prawem ich przetwarzania i gromadzenia.

Termin wprowadzenia zmian organizacyjnych i dostosowania działalności do wymogów RODO upływa już 25 maja 2018 roku.

Przepisy RODO sformułowane są w sposób generalny, zawierają jednak nowe obowiązki dla administratorów, wprowadzają nowe podmioty (np. współadministratora) oraz przede wszystkim nowe, wyższe kary.

>>> Przeczytaj również: „Siadali w pierwszym rzędzie i udawali polskiego „Vogue’a”. Czy można posunąć się za daleko?

Administracyjne kary pieniężne przewidziane w RODO mogą osiągnąć wysokość aż 20 000 000 euro, a w przypadku przedsiębiorstwa nawet 4 % jego całkowitego rocznego, światowego obrotu z poprzedniego roku obrotowego. Organy administracji będą brały pod uwagę między innymi: umyślność naruszenia, działania podjęte w celu zminimalizowania szkody, stopień współpracy z organem nadzorczym, liczbę poszkodowanych oraz kategorię danych objętych naruszeniem.

Wprowadzenie zmian warto rozpocząć od przeglądu dokumentacji, w szczególności umów dotyczących powierzenia danych osobowych do przetwarzania zawieranych przez administratora danych osobowych, przegląd ewentualnych transferów danych do innych państw i zastosowanie odpowiednich środków.

Dzielimy się linkiem z tymi z Was, którzy zainteresowani są szczegółami współpracy w zakresie wdrożenia RODO z kancelarią Snażyk Granicki Sp. k. Wystarczy kliknąć TUTAJ. Możecie pisać również na adres: [email protected].

Mat. prasowe
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES