REKLAMA
report H&M cele 2016

RAPORT CSR: H&M walczy o status firmy przyjaznej klimatowi

REKLAMA
REKLAMA

Opublikowany raport na temat zrównoważonego rozwoju naświetla nowe cele marki H&M. Są to m.in.: zobowiązanie do wykorzystywania w produkcji 100% surowców z recyklingu lub pozyskanych w inny zrównoważony sposób oraz uzyskanie statusu firmy przyjaznej klimatowi w całym łańcuchu dostawców.

Do 2024 roku grupa H&M planuje zyskać status firmy przyjaznej klimatowi. Koncern skoncentruje się na wydajności energii, źródłach energii odnawialnej oraz redukcji nieuniknionych emisji gazów cieplarnianych.

Ekologia i recykling to przyszłość

Kolejnym, nowym celem H&M jest wykorzystywanie wyłącznie materiałów pochodzących z recyklingu lub innych materiałów pochodzących ze źródeł odnawialnych we wszystkich swoich produktach do roku 2030. Drugi cel jest ściśle związany ze zrównoważonym podejściem: zbieraniem co najmniej 25 000 ton wyrobów tekstylnych w swoich sklepach rocznie do 2020 roku.

Kluczowe fakty i wizja grupy H&M

Chcemy wykorzystać nasz zasięg i skalę do bycia liderem we wprowadzaniu zmian w przemyśle odzieżowym w kierunku zamkniętego obiegu, co jest w zgodzie z naszym etycznym podejściem do mody. Głównym celem rozwoju nowej strategii było przeniesienie pracy nad zrównoważonym rozwojem na wyższy poziom – mówi Anna Gedda, Head of Sustainability w grupie H&M. Chcemy dawać przykład, wyznaczać nowe ścieżki i wypróbowywać nowe rozwiązania – zarówno jeśli chodzi o aspekty dotyczące środowiska, jak i społeczeństwa – aby czynić modę zrównoważoną, a zrównoważony rozwój modnym. Nasza strategia bycia firmą przyjazną ludziom i środowisku jest drogą ku realizacji tych celów – dodaje.

Obieg i recykling

CSR to przede wszystkim ludzie

Bo kwestia recyklingu to nie jedyna misja koncernu. Obejmuje również zwiększenie skali programu Fair Living Wage oraz pracę nad relacjami biznesowymi w przemyśle odzieżowym. W związku z tym grupa H&M kontynuuje działania mające na celu wdrożenie ulepszonych systemów zarządzania płacami w fabrykach dostawców, a także szkolenia dotyczące dialogu w miejscu pracy dla pracowników i kierownictwa. Programy te są wdrażane w 8 krajach, gdzie odbywa się produkcja.

Źródło: hm.com

Autor: Kaśka Michalak

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES