Alessandro Michele na Instagramie

Projektanci, którzy skupiają wokół siebie najwięcej obserwatorów na Instagramie

Instagram pozwolił na demokratyzację mody i stworzenie możliwości każdemu, by stał się częścią tej branży, a co za tym idzie zasiadł w pierwszym rzędzie podczas pokazu mody – powiedziała niedawno Eva Chen z zespołu Instagrama. 

Platforma ta jest potężna i wciąż rośnie w siłę. Instagram skupia wokół siebie już 800 milionów ludzi z całego świata, jest to więc liczba, która może pozwolić na dotarcie do wielu odbiorców. Firma przyznała, że konta związane z modą są trzecią najchętniej obserwowaną kategorią. Daje to więc wiele możliwości zarówno markom, jak i osobom, które pragną zaistnieć w branży.

Według badań użytkownicy poniżej 25 roku życia spędzają więcej niż 32 minuty w ciągu dnia na platformie, natomiast powyżej 25 roku – 24 minuty. Nie dziwi też fakt, że najchętniej obserwowanymi osobami z branży mody są modelki: na czele rankingu stoją Kendall Jenner (87,4 milionów obserwatorów), Cara Delevingne (41,1 milionów) oraz Gigi Hadid (38,4 milionów).

>>> Przeczytaj również: 6 modeli, których warto obserwować na Instagramie

Jednak projektanci największych domów mody także skupiają wokół siebie grono fanów, które chcą znać ich najnowsze projekty, a także podejrzeć ich życie prywatne. Alessandro Michele, który od kilku sezonów jest “na topie” także na Instagramie króluje nad wszystkimi dyrektorami kreatywnymi. To jego konto w 2017 roku osiągnęło najwyższe wyniki, biorąc pod uwagę stosunek polubień profilu do wszystkich interakcji, które wywołały jego posty.

Dyrektor kreatywny Gucci wyprzedził nawet konto Fenty Puma by Rihanna, co jest nie lada wyzwaniem, zwracając uwagę na popularność Barbadoski. Na podium znalazło się również miejsce na konto marki Haider Ackermann. Kolejne pozycje przypadły profilom: Diane von Furstenberg, LaQuan Smith, Molly Goddard, John Galliano, Iris van Herpen, Supreme oraz Virgil Abloh. 

Newsletter

FASHION BIZNES