ANALIZA: Polski rynek e-commerce rośnie w siłę. Ile jest wart i jak wykorzystać jego potencjał?

167
źródło: www.popsugar.com

Ludzie pokochali e-zakupy, także w Polsce. Rodzimy rynek e-commerce wart jest już 40 mld złotych i wygląda na to, że wciąż rośnie w siłę. Co warto o nim wiedzieć,  by z sukcesem móc czerpać z niego korzyści? 

Portal interaktywnie.com stworzył raport pod tytułem E-commerce 2018, z którego wynika, że w ubiegłym roku aż 54% internautów zdecydowało się na zakup online. Daje to liczbę aż 15 mln ludzi. Dla porównania – w 2016 roku decyzję o zakupie w sklepie internetowym podjęło 50%.

Co kupujemy najczęściej?

Użytkownicy najczęściej odwiedzają strony sklepów wielobranżowych; AGD, RTV i z elektroniką. Szeroko pojęta branża mody zagarnia wiele miejsc w pierwszej dziesiątce. Dobra wiadomość czeka marki odzieżowe, bo to właśnie ubrania zajęły ostatnie miejsce na podium. Biżuteria z kolei znalazła się na miejscu dziesiątym. Chętnie odwiedzamy także internetowe sklepy, które oferują perfumy i kosmetyki (szóste miejsce), a także internetowe apteki (miejsce siódme). Za nimi znalazły się produkty dedykowane dzieciom oraz zabawki. Także kultura znalazła swoje uznanie w oczach kupujących. Bilety, książki, płyty muzyczne oraz filmy znalazły się w zestawieniu dziesięciu najchętniej kupowanych przez internet produktów.

>>> Przeczytaj również: ANALIZA: Gdzie trafiają ubrania, które oddajemy na cele charytatywne?

Dlaczego decydujemy się na zakupy online?

Przede wszystkim ze względu na ich całodobową dostępność. To ogromny plus, że nawet w środku nocy możemy zamówić interesujący nas produkt i ten aspekt dotyczy aż 82% użytkowników. Co za tym idzie – zakupy online są wygodne – możemy je zrobić nie wychodząc z domu (44%) oraz zajmują mniej czasu (39%). Internauci cenią je też ze względu na to, że są nieskomplikowane (41%) i tańsze niż zakupy tradycyjne (33%).

Jakie są prognozy dla rynku e-commerce?

Jeśli zastanawialiście się nad rozwojem swojej marki w sferze online, ta informacja może pomóc Wam w podjęciu decyzji. Raport szacuje, że wartość polskiego rynku e-commerce w obecnym roku wzrośnie o 23% i tym samym przekroczy 50 mld złotych. W 2020 roku e-commerce ma osiągnąć 70 mld złotych.

Zamknięte wybrane niedziele, które uniemożliwią tradycyjne zakupy z pewnością przełożą się na zyski e-zakupów. Ponadto warto wspomnieć o tym, że liczba ludzi, którzy mają dostęp do internetu wciąż rośnie, a także coraz więcej osób chętnie robi zakupy przez telefon. Marki reagują. Omnichannel, spersonalizowana reklama, inwestycje w świat digitalu – to wszystko sprawia, że e-commerce tak prężnie się rozwija.

Szansę na sukces ma każdy

Co ważne, nie ma monopolistów w sprzedaży internetowej. Zarówno początkujące marki, blogerzy, jak i giganci odzieżowi znajdują swoich klientów. Ważne jest, by wiedzieć, kto jest naszym klientem, jak się z nim komunikować i przyciągnąć do swojej oferty. Trzeba wiedzieć, jak utrzymać zainteresowanie osoby, która siedzi po drugiej stronie ekranu. Liczy się kreatywność. Przestrzeń w internecie znajdzie się bowiem dla każdego.