REKLAMA

PODSUMOWANIE TYGODNIA

REKLAMA

W minionym tygodniu poznaliśmy wyniki finansowe wielu spółek odzieżowych za pierwszy kwartał. Liczne konferencje prasowe udowodniły, że Polski rynek ma się dobrze. Niemalże wszystkie spółki odnotowały dwuprocentowe wzrosty sprzedaży.

Spada jednak marża, co jest między innymi wynikiem zmiany kursów walut. Z kolei jak czytamy w “Business of Fashion”, handel detaliczny w Stanach Zjednoczonych mocno odczuł spadek ruchu w sklepach. Domy handlowe Macy’s, Nordstrom czy JC Penney są na czerwonym. Zarówno polscy jak i zagraniczni handlowcy liczą na poprawę sytuacji wiosną.

Burza wywołana najnowszą kampanią Calvina Kleina

Foto: Harley Weir/Calvin Klein
Calvin Klein, fot. Harley Weir

Kiedy Calvin Klein zaprezentował najnowszą kampanię reklamową na wiosnę 2016 przez głowę niejednego z nas przeszła myśl: posunięto się za daleko. Nawet prowokacja powinna mieć swoje granice. Kampania mocno nasycona seksualnością wzbudziła zainteresowanie samego National Center on Sexual Exploitation (NCOSE). Co się wydarzyło? Dowiecie się TUTAJ.

Dolce & Gabbana maluje ulice czterech stolic modowych świata

Zauważyliście ciekawe graffiti na chodnikach Mediolanu, Paryża, Londynu i Nowego Jorku? To najnowsza kampania domu mody Dolce & Gabbana. W maju pojawi się ich o wiele więcej. Wypatrujcie hashtagu #DGFamily. Marka liczy na to, że widząc taką grafikę sfotografujesz ją i udostępnisz na łamach swoich kanałów mediów społecznościowych. Genialna kampania, zgodzicie się?

Kampania DG Family w Nowym Jorku
Kampania DG Family w Nowym Jorku

Dominika Syczyńska wygrywa konkurs Fashion Designer Awards

Znamy zwyciężczynię 8. konkursu Fashion Designer Awards – została nią Dominika Syczyńska z Gliwic. Kolekcja trafiła w gusta niejednego członka jury czy widowni. Oryginalny pomysł i wykorzystanie tradycyjnego rzemiosła okazało się być bezkonkurencyjne. Drugie miejsce zajął Dastin Poraziński, a trzecie Sophie Kula. Finałowe prace pokazało łącznie dziesięciu finalistów. Więcej szczegółów znajdziecie TUTAJ.

fot. Jacek Kurnikowski/AKPA
fot. Jacek Kurnikowski/AKPA

Kreacje gwiazd na festiwalu w Cannes 2016

Araya A. Hargate w kreacji Ralph&Russo, źródło: baltimoresun.com
Araya A. Hargate w kreacji Ralph&Russo, źródło: baltimoresun.com

W środę, 11 maja rozpoczęła się 69. edycja prestiżowego festiwalu filmowego w Cannes. Na czerwonym dywanie poza gwiazdami kina pojawiły się także czołowe postacie show biznesu, wśród nich między innymi Victoria Beckham, Bella Hadid czy Justin Timberlake.

Festiwal w Cannes celebruje twórczość filmową od 1946 roku, a jego nagroda główna, czyli Złota Palma, uznawana jest za odpowiednik Oscara. Jak co roku festiwal zgromadził więc tłumy fanów kina i największe światowe gwiazdy, które błyszczały na czerwonym dywanie, prezentując kreacje najpopularniejszych domów mody. Zapraszamy do galerii zdjęć.

Finał Programu Stypendialnego YES za nami!

Foto: mat. prasowe
Foto: mat. prasowe

6 maja, na Placu Wolności w Poznaniu, jury w składzie: Miśka Miller Lovegrove, Krzysztof Stróżyna, Tomek Rygalik oraz projektantki marki YES: Kasia Bukowska i Magda Dąbrowska, wybrało zwycięzców Programu Stypendialnego YES.

I miejsce i nagrodę główną, czyli roczne Stypendium YES, o łącznej wartości 12.000 złotych otrzymała para: Elena i Jan Lewczuk – za wspólną, wszechstronną twórczość. Podczas wystawy zaprezentowany został projekt Rosiczka – srebrne pierścionki, wykonane techniką odlewu. II miejsce i nagrody w wysokości 3.000 złotych otrzymała dwójka uczestników: Ewa Stepnowska – za projekty kostiumów kąpielowych i niezwykle dojrzałe podejście biznesowe (Ewa stworzyła spójny, świetnie przemyślany i zaprojektowany brand: Bodymaps) oraz Aleksandra Kawałko – projektantka mody, której aspiracją jest zmienianie ulic w galerię sztuki (podczas wystawy zaprezentowała set męski: spodnie i bluzę Take a rest). III miejsce i nagrodę w wysokości 1.500 złotych zdobyła Beata Szczepaniak – autorka zmieniającej się w czasie i przestrzeni rzeźby, pt. Porządek. O swojej pracy mówi: Porządek jest częściowo rzeźbą o rzeźbie, o mojej relacji z rzeźbą, w jaki sposób ją rozumiem i czym ona jest dla mnie. Jest to moja osobista definicja rzeźby. Taka dojrzałość twórcza musiała zostać doceniona przez jurorów.

Najbardziej wyczekiwany pokaz mody ślubnej. Atelier Pronovias

Pronovias 2017, fot. Getty/Pronovias
Pronovias 2017, fot. Getty/Pronovias

Atelier Pronovias zaprezentowało najnowszą kolekcję ślubną na sezon 2017. Pokaz odbył się w Barcelonie i przyciągnął wiele celebrytek, między innymi Chiarę i Valentinę Ferragni.

84 sylwetki z jednej strony urzekają prostotą, a z drugiej czarują bogatymi haftami i koronką. Bardzo się cieszę, że mogłam wziąć udział w tym pokazie. Wszystkie suknie sprawiają, że kobieta czuje się w nich pięknie, ale przede wszystkim naturalnie – powiedziała Irina Shayk po pokazie. Na wybiegu zobaczyliśmy również naszą rodaczkę Monikę Jagaciak. Zobaczcie kolekcję w naszej galerii (TUTAJ).

Zapraszamy:

Dzień otwarty POP UP DITTA ZIMMERMANN 

Dzien otwarty Zaproszenie_v1Serdecznie zapraszamy 18 maja 2016 r. na dzień otwarty POP UP DITTA ZIMMERMANN – nowej kreatywnej przestrzeni modowej w nowoczesnej galerii Plac Unii City Shopping.

Organizatorzy przewidzieli w tym dniu, poza specjalnymi ofertami cenowymi i voucherami na zakupy, liczne atrakcje dla klientów butiku, takie jak: upominki w postaci autorskiej biżuterii Ditta Zimmermann, konsultacje i porady stylistów, konkursy z cennymi nagrodami, a także kieliszek Prosecco i pyszny słodki poczęstunek dla każdego.

Ditta Zimmermann, ceniona polska projektantka oraz właścicielka nowej marki luksusowej biżuterii stworzyła nowoczesną, kreatywną przestrzeń modową, łączącą świat fashion z luksusową biżuterią, zapraszając do współpracy utalentowanych projektantów. Wśród partnerów znaleźli się m.in.:  Mia Stilo, Gavel, Jacob Birge, Ania Cichosz, Ewa Łukawska, Patryk Wojciechowski, Hashtag, Gosia Strojek i inni. 

Autor: Urszula Wiszowata

 

REKLAMA
REKLAMA

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES