PODSUMOWANIE TYGODNIA

Kwiecień plecień to przeplata trochę zimy, trochę lata mówi stare powiedzenie. Wiosna jest okresem, w którym handel detaliczny odżywa po kilkumiesięcznej stagnacji, a pogoda często gra sporą rolę w nastrojach konsumentów. Niestety wiadomości napływające z zagranicy nie są zbyt optymistyczne, szczególnie dla marek luksusowych. LVMH nie był w stanie zrealizować planu sprzedażowego w pierwszym kwartale tego roku. Zawiodły głownie rynki: francuski i azjatycki. W nadrobieniu strat nie pomogły nawet dobre wyniki osiągnięte w USA. Z kolei dom mody Burberry zaniża plany sprzedażowe na ten rok o 10%. Komunikat firmy skutkował 7.1% spadkiem cen akcji na londyńskiej giełdzie. Podobnie jak LVMH, Burberry prognozuje niższe zapotrzebowanie na swoje produkty w Europie i Azji. Jednak największym stratnym w minionym tygodniu okazała się Prada. W ciągu ostatnich 3 lat akcje marki spadły aż o 29%, a w tym samym czasie marża skurczyła się z 27% do 14%. Miejmy nadzieję, że wiosna przełamie złą passę a drugi kwartał zamknie się na plusie dla firm z sektora obuwniczo-odzieżowego. Więcej o Pradzie przeczytacie TUTAJ.

Nie możemy nie wspomnieć o ogromnym sukcesie portalu Hypebeast, który w miniony poniedziałek zadebiutował na giełdzie w Hong Kongu. Akcje firmy podskoczyły o ponad 2000% (jedna akcja została wyceniona na 13 centów hongkońskich — 6 groszy) i stanowią największy sukces azjatyckiego indeksu w tym roku. Hypebeast to strona przede wszystkim dla entuzjastów sneakersów z ponad 46 milionami odsłon miesięcznie.

Zapraszamy Was na przegląd najciekawszych wiadomości ze świata mody i biznesu minionego tygodnia.

Butik La Manii w prestiżowym domu handlowym Harrods w Londynie

Butik La Manii w londyńskim Harrodsie, fot. Tim Griffith
Butik La Manii w londyńskim Harrodsie, fot. Tim Griffith

La Mania po siedmiu sezonach obecności w prestiżowym domu handlowym Harrods w Londynie otworzyła swój pierwszy autorski butik (shop-in-shop). Od kwietnia tego roku kolekcje La Manii dostępne są w dziale International Designers, obok takich marek jak Givenchy czy Balenciaga. Więcej szczegółów znajdziecie TUTAJ.

 

Coachella zbyt mainstreamowa dla ekskluzywnych marek?

źródło: darkroom.baltimoresun.com
źródło: darkroom.baltimoresun.com

W piątek rozpoczął się jeden z najpopularniejszych (o ile nie najpopularniejszy) festiwal muzyczny na świecie, czyli Coachella. To kalifornijskie wydarzenie każdego roku gromadzi gigantyczną liczbę fanów muzyki z całego świata, a dla wielu z nich impreza ta jest również jedynym w swoim rodzaju wydarzeniem modowym. Do tej pory markom, również tym luksusowym, takim jak Alexaner Wang czy Mulberry, zależało na obecności na festiwalu – dbali o wizerunek gwiazd i celebrytów, a także organizowali wielkie imprezy pod swoim szyldem. W tym roku jednak wielu znanych projektantów zrezygnowało z tego rodzaju promocji, a modową obecność zapowiedziały marki z popularnego segmentu, takie jak H&M czy Levi’s. Co się stało? Więcej informacji znajdziecie TUTAJ.

Fryzjerzy Davines zasadzili drzewa w Beskidach

DavinesBranża beauty może przyczyniać się do ochrony środowiska. Fryzjerzy związani z marką kosmetyczną Davines zasadzili na początku kwietnia drzewa w Beskidach. Działanie to odbyło się w ramach finału ogólnopolskiego projektu Dzień Zrównoważonego Piękna. Dwa miesiące wcześniej w salonach fryzjerskich odbyła się zbiórka funduszy na zakup sadzonek. W sumie zakupiono ich 900. Partnerem projektu był Klub Gaja.

 

Nowa marka Jasona Wu

źródło: instagram.com/greyjasonwu
źródło: instagram.com/greyjasonwu

Jason Wu nie próżnuje. W poprzedni weekend projektant poślubił swojego długoletniego partnera, Gustavo Rangela (pisaliśmy o tym tutaj), a świat obiegła już kolejna znakomita wiadomość. Wkrótce na rynku pojawi się jego nowa marka!

Z informacji, które projektant udostępnił na Instagramie wynika, że nowa marka nazywać się będzie Grey. Ale niech to nikogo nie zmyli – eksplozja kolorów gwarantowana! Szczególnie, że powstała ona z potrzeby tworzenia kreacji dla bliskich przyjaciół projektanta, do których należą m.in. miłośniczki zwiewnych, kobiecych krojów i kolorów. Po szczegóły zapraszamy TUTAJ.

Targi SLOW po raz pierwszy we Wrocławiu

640x427_SLOW#6_wwwJuż dziś odbywa się szósta edycja targów polskiej mody Slow Fashion. Po raz pierwszy wydarzenie odbywa się na Dolnym Śląsku, gromadząc we wrocławskiej Hali Stulecia ponad 150 projektantów mody, biżuterii, dodatków i akcesoriów.

Motywem przewodnim tej edycji jest niebo, które zwiastuje nadejście cieplejszych dni oraz wiosennych kolekcji czołowych polskich projektantów. Ambasadorką wydarzenia została pochodząca z Wrocławia Natalia Przybysz. Ta wokalistka, weganka oraz slowgirl jest również fanką polskiej mody autorskiej. Zapraszamy!

W tym tygodniu zachęcamy Was do wziecia udziału w następujących wydarzeniach:

  1. Fashion Management Club —  Business talks fashion #STREETWEAR
  • Poniedziałek 18.04 / 19:00 Szymon Brzóska / STYLESTALKER / fotografia street fashion
  • Wtorek 19.04 / 19:00 WORLDBOX & WARSAW SNEAKER STORE / wszystko o sneakersach. Szczegóły TUTAJ.

2. Koło Naukowe Dziennikarstwa i PR Mody — Cykl Polska Moda: spotkanie ze stylistką Dagmarą Radzikowską. Spotkanie odbędzie się 18 kwietnia 2016 roku o godzinie 19:00 w  Instytucie Dziennikarstwa przy ul.Bednarskiej 2/4 w Warszawie.

3. GGC Fash & Tech — Kwietniowe GGC Fash&Tech poświęcone będzie budowaniu biznesów modowych w dobie nowych technologii. Szczegóły TUTAJ.

Codziennie zapraszamy Was także do naszej Prasówki. Dzięki niej możecie na bieżąco śledzić najważniejsze wydarzenia w branży. Oto najciekawsze tytuły minionego tygodnia:

Warto śledzić nas także na kanałach mediów społecznościowych:

  • Facebook: facebook.com/fashionbiznes
  • SnapChat: @fashionbiznes
  • Instagram: instagram.com/fashionbiznes
  • Periscope: @FashionBiznes

Autor: Urszula Wiszowata

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

FASHION BIZNES