REKLAMA

Po co firmie blog?

REKLAMA

Po co firmie blog? Czy każda firma powinna go prowadzić? Jak ważne jest wideo w prowadzeniu bloga? Jak sprawić, żeby blog był popularny?

Podstawą, o której należy pamiętać jest to, że na bloga należy mieć pomysł. Powinien być on ciekawy i oryginalny. Bardzo ważna jest również aktualizacja wpisów. Pisanie na każdy temat, w nieregularnych odstępach czasu nie zachęca czytelników do śledzenia postów. Blog firmowy powinien dostarczać merytorycznej wiedzy z danej dziedziny w ciekawy sposób. Warto urozmaicać treść, dodając do niego zdjęcia, grafikę, wykres czy wideo. Niezwykle istotna jest również jakość wpisów, poprawność i jasność przekazu. Czytelnicy, którzy naprawdę dowiedzą się czegoś ciekawego, chętniej wrócą na naszą stronę lub będą stale śledzili wpisy na blogu.

Spójność przekazu

Blog powinien być spójny z wizerunkiem firmy. Dobrze gdyby komponował się z firmową stroną internetową, należy zatem dobrać odpowiednia grafikę, dodać logo. Istotna jest również promocja. Można zacząć od wpisu na stronie internetowej informującego o nowo powstałym blogu. Nie wolno zapomnieć o mocy jaką posiadają serwisy społecznościowe. W imieniu naszej firmy, na Facebooku, Twitterze, itd. powinniśmy zaprosić internautów, którzy obserwują nasze aktywności na bloga.

Liczba blogerów i vlogerów stale rośnie. Firmy decydują się zakładać swoje blogi, ale i nie brakuje tych, którzy zrobią to za nas. Są obiekty, które się tym zajmują, np. Procontent Communication, indywidualne osoby, które zrobią to z przyjemnością za niewielkie wynagrodzenie, a na Na Facebooku czy LinkedIn znajdziemy grupy specjalizujące się w dzieleniu nowinkami ze świata social mediów. Jednak sukces w sieci to nie tylko teoria, uważamy, że to praktyka czyni mistrza.

Autor: Urszula Wiszowata

2 thoughts on “Po co firmie blog?”

  1. Bardzo ładny tekst o blogach firmowych, szczególnie podoba mi się podsumowanie. Nie trzeba być magistrem, żeby robić dobrego bloga. Wystarczy kreatywność, słuchanie klientów i chęć nauki, reszta przyjdzie z ciężką pracą. :) Z własnego doświadczenia wiem, że blogi firmowe sprawdzają się w większości branż, pod warunkiem, że są dobrze prowadzone. Nie po macoszemu. Marki modowe również co raz lepiej blogują. :) O czym mówiłam na naszym ostatnim szkoleniu z blogów i content marketingu. ;)

  2. Blog w mojej opinii przede wszystkim “uczłowiecza” firmę i daje możliwość trochę mniej formalnej komunikacji z klientami, a to wpływa pozytywnie na wizerunek.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES