Platforma Allani.pl sprzedana!

Domodi, spółka z grupy Wirtualnej Polski, kupiła 100 proc. udziałów w firmie Allani – podała Wirtualna Polska w komunikacie.
Tym samym, WP wzmacnia swoją pozycję na rynku e-commerce. Wartość transakcji wyniosła 11,3 mln zł.

Konsolidację rynku odzieżowego e-commerce realizujemy razem z naszymi wspólnikami z Domodi. Dzisiejsza transakcja pozwala nam skokowo zwiększyć skalę działania i wzmacnia nas o utalentowany zespół Allani. Warto podkreślić, że inwestujemy w agregatory ofert, nie konkurujemy z naszymi klientami – sklepami internetowymi z odzieżą, a przekazujemy im użytkowników z konkretnymi intencjami zakupowymi. Rolą Wirtualnej Polski jest inspirowanie i wspomaganie 18 milionów Polaków w ich decyzjach zakupowych. Domodi i Allani razem pomogą nam w realizacji tej misji, obsługując już w tej chwili 2,5 miliona Polaków każdego miesiąca. – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding.

Równo rok temu WP kupiła platformę Domodi. Od tamtej pory portal potroił swoje przychody, a ruch na stronie zwiększył się o ponad 80 proc. z 1,1 miliona (wrzesień 2014 r.) do 2,1 miliona (sierpień 2015 r.). Inwestycja w Allani oznacza nie tylko konsolidację rynku, poszerzenie e-commerce’owej oferty dla użytkowników Grupy WP, ale także wzmocnienie jej zespołu o kompetentnych specjalistów z tej dziedziny z jakiej słynie Allani.

Wraz z dokonaną inwestycją zyskujemy silnego partnera, który świetnie rozumie mechanizmy rynku e-commerce. Cieszę się na współpracę z Domodi oraz Grupą WP tym bardziej, że razem tworzymy niekwestionowanie najsilniejszy zespół w obszarze modowego e-commerce – przekonuje Mateusz Romanowski, założyciel i prezes Allani.

Allani.pl to specjalistyczny marketplace modowy z elementami społecznościowymi, agregujący ofertę ponad 110 sklepów, m.in. Zalando, Answear czy Eobuwie. Platforma ta stanowi kanał dystrybucji ponad 400 tysięcy produktów, takich marek jak m.in. Monnari, Wojas, Tommy Hilfiger, Lacoste, Kazar, Simple, Venezia, Wittchen czy Gino Rossi. Z usług Allani.pl korzysta miesięcznie niemal 900 tysięcy realnych użytkowników. Po konsolidacji, grupa WP znajdzie się w pierwszej piątce największych podmiotów z sektora e-commerce w Polsce.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

FASHION BIZNES