Najcenniejsze marki 2017 roku – bezkonkurencyjny Apple na pierwszym miejscu

191
Fot. Apple

Najnowszy raport firmy konsultingowej Interbrand nie pozostawia żadnych złudzeń – marki technologiczne są najcenniejszymi i najważniejszymi markami na świecie. Podium w 2017 roku zajęły odpowiednio Apple, Google oraz Microsoft. 

Coroczny ranking firmy Interbrand ma za zadanie wyłonić, spośród marek na całym świecie, te, które są najcenniejsze. Jednymi z kryteriów są wyniki finansowe spółki, wpływ klienta oraz to, jak potężna jest pozycja firmy, aby była ona w stanie kształtować ceny w taki sposób, by było to korzystne i dla marki i dla klientów.

Od kilku lat w zestawieniu przodują marki technologiczne, tak też było tym razem. Firma Apple już drugi raz z rzędu zajmuje pierwsze miejsce w rankingu. Warto też wspomnieć o tym, że Facebook z 15 miejsca w 2016, w tym roku wskoczył na 8 lokatę.

Poniżej 10 najważniejszych firm:

  1. Apple – 184,2 milionów USD
  2. Google – 141,7 milionów USD
  3. Microsoft – 79,9 milionów USD
  4. Coca-Cola – 69,7 milionów USD
  5. Amazon – 64,7 milionów USD
  6. Samsung – 56,2 milionów USD
  7. Toyota – 50,2 milionów USD
  8. Facebook – 48,1 milionów USD
  9. Mercedes-Benz – 47,8 milionów USD
  10. IBM – 46,8 milionów USD

Autor: Julia Gugniewicz