Vistula inwestuje w kolejnych sportowców. Czy to się opłaca?

191

Piotr Żyła, Kamil Stoch oraz Dawid Kubacki to nowi ambasadorzy marki Vistula. Firma specjalizująca się w eleganckich garniturach dla mężczyzn znana jest ze współpracy z gwiazdami z dziedziny kultury, sztuki, a ostatnio coraz częściej – sportu.

Vistula ostatnimi czasy skupia się głównie na współpracy ze sportowcami największego formatu. Najpierw ogłoszono, że marka została oficjalnym partnerem PZPN i ubrała reprezentację Polski na turniej Euro 2016 we Francji. Następnym krokiem było zaproszenie Roberta Lewandowskiego do kampanii Vistuli na sezon jesień-zimę 2016/2017. Współpraca z Reprezentacją Polski i z samym piłkarzem najwyraźniej przyniosła efekty, bo kontrakty zostały przedłużone. Robert Lewandowski oficjalnie został twarzą marki, co więcej – zaprojektował kolekcję sygnowaną swoim nazwiskiem. Zaś piłkarze z naszej reprezentacji, w przypadku awansu, ponownie zostaną ubrani w formalne stroje Vistuli na oficjalnej gali Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2018 w Rosji.

Tym razem Vistula jako swoich ambasadorów wybrała nie piłkarzy, a skoczków narciarskich, którzy odnoszą ogromne sukcesy na najważniejszych imprezach sportowych na całym świecie. Na zdjęciach promujących współpracę, Kamil Stoch, Piotr Żyła oraz Dawid Kubicki prezentują się w trzech odsłonach – formalnej, mniej oficjalnej i codziennej. Do wersji formalnej zostali oni ubrani w szyte na miarę, wysokiej jakości garnitury, każdy z indywidualnie wybraną przez sportowców podszewką, która będzie widoczna przy rozpięciu marynarki.

Zestawy dla sportowców na mniej oficjalne imprezy składają się z ciemnobeżowych, sztruksowych spodni, granatowej marynarki w kratę windowpane oraz klasycznej białej koszuli i krawatu. Zaś do codziennej wersji skoczkom narciarskim szczególnie przypadły do gustu bardziej sportowe kurtki o lotniczym sznycie. Ubrania, jakie mają na sobie Kamil Stoch, Piotr Żyła oraz Dawid Kubacki, dostępne są w jesienno-zimowej kolekcji marki.

Kampanie z udziałem polskich sportowców prezentują się naprawdę dobrze. Pytanie tylko, czy taka współpraca faktycznie działa i przynosi korzyści dla Vistuli? Wyniki finansowe marki za pierwsze półrocze 2016 roku wykazują, że kampania promocyjna z udziałem Polskiej Reprezentacji oraz Roberta Lewandowskiego przyczyniła się do dynamicznych wzrostów. Zysk netto za ten okres wzrósł o 19,2% w porównaniu do pierwszego półrocza 2015 roku. Kampania promocyjna z Robertem Lewandowskim również przyniosła efekty. W oficjalnym podsumowaniu wyników Vistuli za 2016 rok, Spółka podała, że kampania promocyjna z Robertem Lewandowskim oraz partnerstwo z Reprezentacją Narodową w piłce nożnej, które szczególnie podczas Euro 2016 przyczyniło się do istotnego wzmocnienia wizerunku marki Vistula. Owocem tych działań był wzrost odwiedzalności naszych salonów, co przełożyło się na rekordowy wzrost sprzedaży, a dynamika wzrostu zysku operacyjnego salonów Vistuli przekroczyła 22%.

Jak widać współpraca Vistuli z Reprezentacją Polski oraz Robertem Lewandowskim jest bardzo owocna. Czy taki sam sukces odniesie kampania promocyjna z udziałem polskich skoczków narciarskich? Wszystko stanie się jasne wraz z kolejnymi wynikami finansowymi marki.

Autor: Julia Gugniewicz