REKLAMA

NOWY CYKL: Większa sprzedaż, czyli po co sklepom visual merchandising

REKLAMA
REKLAMA

Rozpoczynamy w Fashion Biznes nowy cykl poświęcony projektowaniu witryn i wnętrz sklepowych. Jako studentka i pasjonatka visual merchandisingu postanowiłam przybliżyć Wam ten temat – na początek kilka słów o tym, co składa się na visual merchandising i jaka jest jego rola w miejscu sprzedaży. W kolejnych częściach cyklu nie zabraknie też rozmów z wieloletnimi praktykami w tej dziedzinie. Dowiecie się m.in. na czym polega praca dekoratora w sklepie, jakie trendy w wystroju witryn dominują na światowym rynku modowym, a także które imprezy w Polsce zostały przygotowane z myślą o visual merchandiserach. Zapraszam do lektury!

Witryny, które wprawiają w zachwyt, starannie zaprojektowany wystrój wnętrza, perfekcyjnie dobrana muzyka, a nawet specjalnie skomponowany zapach – fanaberie czy standard? Obecnie konkurencja na rynku odzieżowym jest tak ogromna, że sam produkt często nie wystarcza, aby zdobyć rzesze stałych nabywców. Firmy dokładają więc wszelkich starań, żeby nie tylko przyciągnąć klientów do sklepu, ale też stworzyć im warunki maksymalnie sprzyjające zakupom. Dekoratorzy sklepów mają za zadanie m.in. zaprezentować najnowsze trendy, stylizacje i produkty. W ten sposób przyczyniają się do zrealizowania głównego celu visual merchandisingu – zwiększenia sprzedaży. Jak to działa? Zacznijmy od początku.

moschino
(Moschino, źródło: blog.apparelsearch.com)

Projektowanie sklepu

Zanim będziemy mogli wejść do sklepu i skorzystać z przygotowanej przez markę oferty, sztab specjalistów musi wykonać ogrom pracy, aby umożliwić nam komfortowe zakupy. To, w jaki sposób rozplanowana jest przestrzeń handlowa w konkretnym sklepie nigdy nie jest dziełem przypadku. Każdy nasz ruch jest starannie przemyślany i uwzględniony w tzw. ścieżce klienta – trasie, którą wytycza projektant, aby pokierować ruchem nabywcy po sklepie. Jako kupujący w przestrzeni sklepowej zazwyczaj unikamy środkowej części, chodzimy najchętniej wzdłuż ścian, unikając rogów sklepu, miejsc słabo doświetlonych i zawracania, a najlepiej spostrzegamy to, co jest na wysokości naszego wzroku…

Czytaj dalej

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES