Kolaboracje modowe, które odniosły sukces PR-owy i sprzedażowy

Efekty niektórych kolaboracji w branży odzieżowej są naprawdę fascynujące, choć zdarzają się i takie, o których lepiej zapomnieć, jak np. zeszłoroczna kolaboracja Gosi Baczyńskiej z Rossmannem. Pomysł był dobry, gdzieś jednak po drodze coś zawiodło i w efekcie na sklepowych półkach mogliśmy zobaczyć niezbyt atrakcyjne i niskiej jakości ubrania, pod którymi podpisała się niesamowicie utalentowana projektantka.

Nasz kraj ujrzał wiele takich współprac, ale dziś skupimy się tylko na tych, które okazały się wielkim sukcesem PR-owym i sprzedażowym, bo takich jest naprawdę niemało, uwierzcie.

Reebok Ventilator x Areta Szpura

Zaczynamy od współpracy jednej z założycielek kultowego już brandu Local Heroes, z marką, która od dobrych kilku lat szturmem zdobywa serca wielbicieli streetwearu. Model butów Reebok Ventilator w zeszłym roku obchodził 25-lecie istnienia, a idealną ambasadorką ku uczczeniu tego, okazała się właśnie Areta. Był to strzał w dziesiątkę, bo projekt młodej businesswoman rozszedł się na pniu i spotkał się z niezwykle ciepłymi i pozytywnymi opiniami. Może dlatego, że idealnie odzwierciedlał charakter projektantki i marki zarazem, a sam projekt był po prostu świetny.

fot. styleengine.com
źródło: styleengine.com

Reebok x Olka Osadzińska

Pozostając w temacie Reeboka, nie sposób nie wspomnieć o tej współpracy. Uznawana za jedną z najlepszych (jeśli nie najlepszą) polskich ilustratorek, Osadzińska w zeszłym roku już po raz trzeci (!) „rysowała” na butach Reeboka. Z okazji wspomnianych już 25 urodzin modelu Ventilator, artystyka stworzyła ilustrację zupełnie inną niż poprzednie, inspirowaną latami 80. i 90., a konkretnie okładkami płyt Manaam i magazynów „i-D”. Nie trzeba chyba mówić, że po raz kolejny współpraca marki z ilustratorką okazała się niewątpliwym sukcesem.

fot. theillest.pl
źródło: theillest.pl
fot. www. yesismybless.com
źródło: yesismybless.com

YES x Ania Kuczyńska

Współpraca Ani Kuczyńskiej z YES rozpoczęła się niemalże 3 lata temu i trwa do dziś. Kolekcja, opierająca się na symbolach chrześcijańskich i znaczeniach wpisanych w naszą kulturę, wciąż święci swoje triumfy i nie zapowiada się, aby cokolwiek w tej kwestii uległo zmianie. Bransoletki oraz kolczyki w kształcie koła, kwadratu, serca, krzyża i pentagramu, z jednej strony pokazują maksymalizm lat 80., ale z drugiej wciąż zachowują swoją lekkość i idealnie odzwierciedlają styl projektantki.

PROSTO x Ania Kuczyńska

Ania Kuczyńska na swoim koncie ma dużo więcej kolaboracji, a wśród nich jest również ta z marką PROSTO. Utalentowana projektantka stworzyła limitowaną edycję toreb Shanghai, która okazała się świetnym połączeniem streetwearu i uniwersalnej elegancji. Zadbano o każdy szczegół toreb, a juchtowe metki ozdobiono ręcznie tłoczonym logo współpracujących ze sobą Ani i PROSTO. Świetny pomysł i jego genialna realizacja przyczyniły się do tego, że produkt szybko okrzyknięto mianem must have.

fot. https://www.aniakuczynska.com/
źródło: aniakuczynska.com

Mohito x Anja Rubik

Bez wątpienia była to jedna z głośniejszych kolaboracji na naszym rynku. I choć ubrania zaprojektowane przez topmodelkę wzbudziły wiele kontrowersji, nie ma wątpliwości, że kolekcja okazała się hitem sprzedażowym Mohito w 2014 roku. Klientki sieciówki pokochały klasyczne kapelusze, dzwony, białe koszule z wyciętymi ramionami i t-shirty z logiem AR. Nie zabrakło jednak głosów krytycznych, zarzucających, że sukces współpracy spowodowany był wyłącznie nazwiskiem polskiej topmodelki.

fot. blog.mohito.pl
źródło: blog.mohito.pl
fot. ranitasobanska.com/
źródło: ranitasobanska.com

4f x Ranita Sobańska

Dyrektor kreatywna marki postanowiła zaprojektować całą linię ubrań sportowych w edycji limitowanej, której przesłanie było jedno: spełnić wymagania kobiety szukającej mody w sporcie. Wyrazistość form, minimalistyczny design, sportowy duch i najnowsze trendy okazały się cechami charakterystycznymi kolekcji, której oficjalna prezentacja zgromadziła polski świat mody, a sklepy 4f były licznie odwiedzane przez spragnione sportu i mody klientki.

TURBOKOLOR x W.E.N.A.

Wielu oceniło tę współpracę jako jedną z najlepszych ostatnich lat, a sami zainteresowani skromnie stwierdzili, że powstałe projekty to „owoc wspólnych pasji, zainteresowań muzyką i odzieżą”. Motyw sztyletu, który zdominował całą kolekcję, odzwierciedlać ma gotowość do walki i cichy atak. O sukcesie kolaboracji świadczyć może fakt, że już po dwóch tygodniach firma musiała zrobić restock koszuli, która w ekspresowym tempie zniknęła z magazynów.

fot. yucky.pl
źródło: yucky.pl

Joanna Hawrot i Robert Latoś

Efektem współpracy pomiędzy projektantką i malarzem stały się projekty kimon, hakam i okryć. Stroje, inspirowane malarstwem polskiego artysty,będą częścią wystawy „The Art Of Making Art”, która zawita w Warszawie, Singapurze i Nowym Jorku. Kolaboracja jest starciem tradycji z nowoczesną technologią, a także sztuki z formą użytkową, a cała kolekcja ma wymiar mocno estetyczny i filozoficzny.

fot. joannahawrot.blogspot.com
źródło: joannahawrot.blogspot.com

Autor: Joanna Dederko

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

FASHION BIZNES