REKLAMA

Moda tłem kampanii społecznych

REKLAMA

Barwność i złożoność świata mody sprawiają, że daje on wiele możliwości wyrażania różnych celów w sposób przyciągający uwagę. Coraz częściej wykorzystują to twórcy kampanii społecznych, a w wyniku tego połączenia powstają ciekawe, mocne i kontrowersyjne realizacje, które nierzadko odbijają się szerokim echem.

Moda wykorzystywana jest do uświadamiania społeczeństwu problemów bezpośrednio z nią związanych, ale też takich, które nie mają z nią żadnego związku. Jak pokazują przykłady najgłośniejszych tego typu projektów z ostatnich lat, może posłużyć zarówno do nadawania rozgłosu kwestiom związanym z wykorzystywaniem pracowników w krajach Trzeciego Świata, jak i do poruszania tematów adopcji psów czy profilaktyki raka piersi.

Wyzysk w fabrykach zlokalizowanych w biednych krajach, z których wiele należy do odzieżowych gigantów to temat, który w oczywisty sposób wiąże się z branżą mody i wykorzystanie jej jako środka przekazu w kampaniach z nim związanych nie dziwi. Jednym z najbardziej poruszających projektów, które zrealizowane były w ten sposób, jest ten powstały z inicjatywy brazylijskiej organizacji Save the Children. Zdjęcia składające się na kampanię na pierwszy rzut oka wyglądają jak reklamy marek odzieżowych lub sesje z kolorowych magazynów. Po chwili obserwator zauważa jednak, że w ubraniach kryją się twarze dzieci. Podpisy sukienka/tunika/koszulka nie powinna powstawać kosztem dzieciństwa podpowiadają, że smutne buzie należą do twórców przedstawionych na fotografiach ubrań, a paski symbolizują więzienne kraty i uniformy. Zmuszanie małych dzieci do harówki przez cały dzień za wynagrodzenie w wysokości jednego dolara to częste przypadki w krajach Trzeciego Świata.

Kampania organizacji Save the Children, źródło: adweek.com
Kampania organizacji Save the Children, źródło: adweek.com

Czytaj dalej…

REKLAMA
REKLAMA

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES