REKLAMA

Moda na window shopping. Polak ogląda w sklepie, kupuje przez Internet

REKLAMA
REKLAMA

Ponad połowa badanych (51%) odwiedza galerie handlowe w celu obejrzenia produktów, które planuje kupić przez Internet. Przyznaje się do tego ok. 53% mężczyzn i 49% kobiet. W grupie „oglądających” produkty w centrach handlowych jest znacznie więcej osób młodszych – do 35 roku życia (ok. 57%) oraz takich, które zarabiają więcej. Wykazał to raport pt. Wizerunek galerii handlowych oczami Polaków przeprowadzony na zlecenie Procontent Communication. 

Największy odsetek osób odwiedzających galerie handlowe w celu zapoznania się z produktami, które następnie nabędą w sieci to najlepiej zarabiający (dochody powyżej 5 000 zł netto miesięcznie). 77% z nich odpowiedziało twierdząco na pytanie: czy chodzi Pan(i) do galerii handlowej oglądać rzeczy, które kupuje potem przez Internet?

O promocjach i wydarzeniach specjalnych organizowanych przez centra handlowe Polacy dowiadują się od znajomych (42%), z billboardów (40%) oraz reklamy w Internecie (40%). Badanie pokazuje, że najmniej skuteczne w komunikacji z odbiorcami są newslettery centrów handlowych (ok. 17%) oraz profile w mediach społecznościowych. Poszukując promocji kieruje się nimi tylko 16% Polaków.

Co ciekawe blisko 1/3 badanych informacji o ofercie zakupowej poszukuje w lokalnych mediach, magazynach wydawanych przez centra handlowe oraz na stronach internetowych galerii. Wniosek, jaki płynie z tych badań pokazuje, że warto inwestować we własne kanały mediowe oraz działania public relations – komentuje Agnieszka Kozak, Procontent Communication.

Najczęściej opiniami znajomych kierują się najmłodsi (do 24 lat) oraz najstarsi konsumenci (powyżej 50 lat). Znacznie rzadziej z poleceń osobistych korzystają konsumenci w przedziale wieku od 25 do 49 lat. Dla nich znacznie ważniejszym źródłem informacji są reklamy zewnętrzne i reklama internetowa.

Im większe miasto, tym poczta pantoflowa działa słabiej. Najchętniej oferty handlowe polecamy sobie na wsiach i w małych miastach.

Newseria

Tagi
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES