REKLAMA

Czy inwestycje w meble to nowy trend na rynku dóbr luksusowych?

REKLAMA

Pojęcie dobra luksusowe jest niezwykle szerokie. Dawniej utożsamialiśmy je z posiadaniem: dobry samochód, ekskluzywna torebka, biżuteria, nowe buty. Teraz choć pojęcie to się trochę zmieniło – i wolimy przeżywać/doświadczać niż posiadać, to dane pokazują, że wciąż chętnie inwestujemy – i to w luksusowe meble.

Za najlepszy przykład posłużyć może Miloo Home – marka, która łączy w sobie lata doświadczenia na polskim rynku z nowoczesnym i funkcjonalnym dizajnem, odzwierciedlającym najnowsze trendy. Miloo niedawno przeszło rebranding w odpowiedzi na dynamiczne zmiany, jakie można zaobserwować w świecie polskiego projektowania wnętrz w ostatnich latach. Zainteresowanie wystrojem wnętrz rośnie z roku na rok, a konsumenci stają się coraz bardziej świadomi, chętnie też poszukują inspiracji.

Tablice pełne inspiracji na Pintereście czy Instagramie także przyczyniają się do wzrostu poczucia estetyki i eksperymentowania z wystrojem. Technologia umożliwia także – bez usług architekta, samodzielne tworzenie projektów wnętrz oraz zakupy. Jak podano w raporcie firmy Comarch, aż 26 proc. Polaków meble oraz akcesoria do wystroju wnętrz kupuje przez Internet. Polacy deklarują, że w 2030 roku, jeszcze chętniej będą korzystać z tej formy zakupów, a 37 proc. badanych będzie kupować meble tylko w sieci.

https://www.instagram.com/p/BaOtexnHIVM/?hl=pl&taken-by=fashionbiznes

Zainteresowanie konsumentów znajduje odzwierciedlenie w decyzjach wielu koncernów. Jak podaje seriws Nowy Marketing – w 2017 roku 90 proc. funduszy rozważa możliwość ulokowania kapitału w branży dóbr luksusowych, a zwiększenie zainteresowania dotyczy przede wszystkim takich segmentów jak: odzież i akcesoria (68 proc. respondentów), kosmetyki i perfumy (49 proc.), selektywna sprzedaż detaliczna (30 proc.), meble (26 proc.), zegarki i biżuteria (21 proc.) oraz cyfrowe dobra luksusowe (15 proc.).

Choć meble jako dobra luksusowe nie posiadają jeszcze pozycji lidera, to jesteśmy właśnie świadkami ich drogi ku temu tytułowi. Wysyp luksusowych concept store’ów – jak Archidzieło czy Mint Grey, zainteresowanie wystrojem wnętrz oraz – nie da się ukryć, coraz bogatsze społeczeństwo – tylko udowadnia tezę o znaczącej popularności tego segmentu.

Autor: Kaśka Michalak

REKLAMA
REKLAMA
Tagi

Miloo Home

REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES