REKLAMA

Męskie skarpety NBA wchodzą do gry

REKLAMA

Część garderoby: skarpetki, funkcja: ubarwienie wizytowego stroju i podkreślenie indywidualności. Tak szybko można scharakteryzować jeden z najmniej widocznych elementów każdej stylizacji. Trend na różnobarwne i wzorkowe skarpetki szybko podłapały elity mody męskiej na targach Pitti Uomo we Włoszech. Teraz z wybiegów mody wkraczają na boisko i razem ze swoimi właścicielami walczą o pierwsze miejsce.

National Basketball Association podpisało wieloletni kontrakt z producentem skarpet Stance Inc. Co prawda warunki finansowe umowy nie zostały ujawnione, jednak obie ze stron wiążą ogromne korzyści ze współpracy. Lisa Piken Koper – wiceprezes NBA – powiedziała, że w przeciągu kilku lat liga przyniosła trzycyfrowy zysk w kategorii skarpet, a sama kooperacja z manufakturą, która się w tym specjalizuje, może tylko pomóc nie tyle finansowo, co wpłynąć na wizerunek stowarzyszenia.
John Wilson – założyciel i prezes Stance – widzi w nowym kontrakcie ogromną szansę na rozwój. Koszykówka to nie tylko sport. To także odniesienia do muzyki, stylu życia i kultury, co ściśle wiąże się z modą, tak jak pokazała to niegdyś firma Converse.

Zawodnicy podczas swojej gry w przyszłym sezonie będą mogli wybierać spośród wszystkich dostępnych modeli, włączając w to standardowe kolory bieli i czerni. Oprócz tego pojawią się wizerunki z logo zespołów i wizerunkami gwiazd sportu takimi jaki Larry Bird czy Allen Iverson. Powstaną także oddzielne kolekcje przeznaczone do rozgrywek świątecznych i All-Star.

Wg statystyk NP Group oraz SportsOneSource rynek skarpet w USA od września 2013 do sierpnia 2014 podniósł się o 2% i wynosi obecnie 1,8 miliarda dolarów.

Autor: Rafał Cała

REKLAMA
REKLAMA

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES