Media społecznościowe źródłem wiedzy i rozrywki kobiet

Media społecznościowe cieszą się w Polsce niesłabnącą popularnością. Polki coraz chętniej korzystają z popularnych serwisów społecznościowych, jak Facebook czy Instagram oraz powoli oswajają się z nowymi na naszym rynku platformami, jak Snapchat czy WhatsApp. Jednocześnie – jak wynika z badania przeprowadzonego przez Westwing Home & Living – niemal 30% rodaczek uważa, że poświęca mediom społecznościowym zbyt dużo uwagi. 

Westwing Home Living, lider e-commerce w branży wyposażenia wnętrz, wraz z firmą badawczą PMR, przeprowadził badanie, w którym postanowił sprawdzić stosunek Polek do mediów społecznościowych. W opinii ponad połowy ankietowanych kobiet, korzystających z Internetu co najmniej kilka razy w miesiącu, serwisy społecznościowe stanowią świetną rozrywkę. Co ciekawe, podobnego zdania są osoby młode w wieku 18-24 lata, jak i znacznie starsze, powyżej 55. roku życia (54% vs. 46%). Polki cenią media społecznościowe głównie za to, że dzięki nim mogą utrzymywać kontakt z innymi. Aż sześć na dziesięć ankietowanych kobiet przyznało, że social media dają im możliwość podtrzymywania relacji ze znajomymi.

Print

Tryb życia, jaki prowadzi obecnie większość Polek sprawia, że trudno im znaleźć wolną chwilę, którą mogłyby spędzić ze znajomymi. Media społecznościowe stały się lekiem na chorobę XXI wieku, jaką jest brak czasu. Dzięki nim w szybki i łatwy sposób możemy skontaktować się z kim chcemy, a także dowiedzieć się, czym obecnie żyją nasi znajomi. Mimo że zamieszczane przez nich posty często uważamy za nudne, to jednak z chęcią je czytamy, bo chcemy wiedzieć, co dzieje się w ich życiu. Tematy, które niegdyś poruszaliśmy podczas spotkań przy kawie, obecnie coraz częściej przenikają do sieci. To sprawia, że paradoksalnie social media stały się prawdziwym pochłaniaczem czasu – mówi Marta Suchodolska, Dyrektor Stylu Westwing.pl.

Polki chętnie czytają posty i komentarze publikowane przez innych, jednak same udzielają się zdecydowanie rzadziej, dowodzą wyniki badania. Niemal 40% użytkowniczek Internetu nie lubi publikować własnych postów, bo uważa, że to zbyt publiczne, 28% jest zdania, że nie ma nic ciekawego do pokazania w social mediach, a dla co piątej badanej powodem braku aktywności jest obawa przed krytyczną oceną innych.

PrintPasywne korzystanie z mediów społecznościowych zarówno w obszarze publikowania postów, jak i zamieszczania komentarzy nie zaskakuje. Polki są raczej ostrożne i boją się oceny innych, konfrontacji poglądów, w końcu internetowego hejtu. Rola obserwatorek jest dla nich bezpieczniejsza i przez to bardziej preferowana. Brak skłonności do komentowania może wiązać się także z oceną czasu poświęcanego na zapoznanie się z treściami publikowanymi przez znajomych. Już samo zaznajomienie się z nimi pochłania tak dużo czasu, że nie starcza go na komentowanie. Komentarze pojawiają się, gdy publikowane treści są dla Polek ważne, budzą kontrowersje, w przypadku treści codziennych, bieżących informacji o życiu znajomych, nie zawsze widzą sens komentowania, poza „daniem like’a” – mówi Marcin Rzepka, Partner w PMR.

Tego typy badania są świetnym narzędziem dla marketingowców. Badania rynku i konsumentów służą budowaniu strategii, a następnie kampanii reklamowej, która trafi do odpowiednich odbiorców. Media społecznościowe generują większą część ruchu dla ogromu firm obecnych w sieci i uskuteczniają sprzedaż.

Badanie przeprowadziła firma PMR na zlecenie Westwing Home & Living w dniach 3-6 listopada 2015 roku. Dane zebrane zostały metodą CAWI. Sondaż przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1010 pełnoletnich Polek, korzystających z internetu co najmniej kilka razy w miesiącu. Grupa ta stanowi 2/3 populacji kobiet w Polsce.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi

Newsletter

FASHION BIZNES