Jak Public Relations wpłynęło na branżę mody w 2015 roku

Kolejnym nieszablonowym działaniem jest spot francuskiej telewizji France 3. Jego zadaniem było przedstawienie kanału w pozytywnym świetle, jako tego, w którym większość prezenterów to kobiety. Rozrzucone po całym pokoju dziecięce zabawki, włączone żelazko pozostawione na koszuli, dymiący piec, skomlący pies, który nie został wyprowadzony na spacer… “Gdzie są kobiety? Są we France 3”.

Spot wywołał niemałe zamieszanie, wzbudzając kontrowersje. Zyskał zarówno swoich zwolenników jak i przeciwników. Ta kampania i wiele jej podobnych pokazują, że w działaniach komunikacyjnych firmy coraz mniej boją się kontrowersyjnych, przełamującychtabu tematów. W działaniach PR wracamy też trochę do historii budowania publicity i podejścia, że odważne przekazy nie są złe.

W działaniach komunikacyjnych firmy coraz mniej boją się kontrowersyjnych, przełamujących tabu tematów.

Z pewnością mijający 2015 rok w komunikacji to też rok, w którym public relations po raz kolejny musi odpowiadać na wyzwania, jakie niesie za sobą rozwój technologii. Jesteśmy od niej coraz bardziej uzależnieni. Firma AT&T stworzyła kampanię, w której promuje autorską aplikację AT&T DriveModeApp. Jej celem jest wyciszanie przychodzących powiadomień w trakcie prowadzenia samochodu.

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe

Film stworzony na potrzeby kampanii zaczyna się jak film akcji. W spowolnionym tempie obserwujemy, jak na spokojnej ulicy dwa samochody zderzają się z hukiem. Następnie wszystko cofa się do momentu, w którym odbiorca poznaje przyczynę zdarzenia. Matka, prowadząca auto słyszy dźwięk powiadomienia w telefonie. Otwiera się zdjęcie jej córeczki, które kobieta umieściła na jednym z portali społecznościowych. Wpatrzona w ekran telefonu, zwraca się więc do siedzącego za nią kilkuletniego dziecka: Wszyscy lajkują twoje zdjęcie, które zapostowałam. Zderzenie samochodów trwa sekundy. Słychać tylko dźwięk silnego uderzenia pojazdów i rozbijającego się szkła. Powtórka, tylko w szybszym tempie. W konsekwencji zerknięcia na telefon podczas jazdy, życie bohaterów idealnie przeciętnego dnia zostaje nieodwracalnie zmienione. Przekaz filmu jest jasny: aktywność w sieci nie jest warta ludzkiego życia.

Marka jako ekspert

Coraz więcej agencji informuje o marce w sposób edukujący konsumenta i budujący jego świadomość o niej. Odbiorcy angażują się w historie, z którymi jej klienci łatwo się utożsamiają.

W 2015 roku powstawało coraz więcej poradnikowych informacji prasowych, artykułów problemowych pisanych przez PR-owców na zlecenie klienta. Treści dostarczane zarówno dziennikarzom, jak i potencjalnym klientom powinny być kreatywne, angażujące i multimedialne. PR-owcy wiedzą już, że dobrane treści nie tylko zwiększają zaangażowanie odbiorcy, ale także przynoszą wymierne korzyści PR-owe w postaci uwiarygadniania marki. Informacja prasowa przestaje być wyłącznie komunikatem wysyłanym do mediów. Może trafić do serwisów społecznościowych, na blogi czy fora internetowe.

W takim wypadku warto zadbać także o odpowiednie pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Elektroniczne media tworzą nową jakość dialogu. Dostarczają wyzwań dla dziennikarzy i współpracujących z nimi PR-rowców.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi

Newsletter

FASHION BIZNES