Marka Burberry już nie taka luksusowa jaką ją malują? COTY odkupuje licencję

218

Amerykański gigant Coty Inc. założony w 1995 roku, produkujący kosmetyki pod nazwiskami marek oraz projektantów, wśród których znajduje się m.in. Miu Miu czy Marc Jacobs, właśnie odkupił wyłączne, długoterminowe prawa licencyjne do luksusowych kosmetyków oraz perfum brytyjskiego domu mody Burberry!

Wcześniej licencja na kosmetyki i perfumy Burberry Beauty należała wyłącznie do brytyjskiego domu mody, jednak firma, która swoją działalność w branży perfumeryjnej rozpoczęła zaledwie w 2013 roku pragnie teraz zwiększyć sprzedaż i dotrzeć do nowych konsumentów. W tym celu Burberry chce skorzystać z wiedzy oraz doświadczenia Coty – firmy kosmetycznej obejmującej segmenty takie jak: zapachy, kolorowe kosmetyki czy pielęgnacja skóry i ciała, które oprócz dystrybucji pierwszej klasy są sprzedawane przez hipermarkety, apteki, domy towarowe, specjalistyczne sklepy detaliczne oraz bezcłowe, a także za pośrednictwem Internetu poprzez sprzedawców online. Coty ma również ogromne doświadczenie w pracy z luksusowymi markami. Wśród tych, które firma ma w swoim portfolio są: Chloe, Balenciaga, Bottega Veneta, a także wspomniane już Marc Jacobs i Miu Miu.

Burberry oraz Coty symbolizuje historię, luksus, kunszt i wzornictwo, połączone  z wieloletnim doświadczeniem i innowacyjnością. Obie marki łączy bowiem wspólne dziedzictwo i bogata historia sięgająca XIX i początków XX wieku. Partnerstwo ma rozwinąć i objąć dystrybucję produktów Burberry Beauty na całym świecie, które będą zarządzane w ramach założonego w Paryżu, wiodącego dystrybutora Coty Luxury, który przy wykorzystaniu swoich globalnych możliwości zamierza usprawnić obrót, jak i łańcuch dostaw. Wszystkie produkty mają być dostępne we wiodących salonach piękności na całym świecie oraz salonach i stronie internetowej Burberry.

Nie jest jednak pewne, czy sprzedaż nie odbije się czkawką Christopherowi Baileyowi, prezydentowi i dyrektorowi kreatywnemu Burberry. Kupno licencji na kosmetyki i perfumy Burberry to ważny krok dla Coty, gdyż firma właśnie rozwija i stopniowo poszerza swój luksusowy departament, w którym znajduje się już wiele produktów beauty i perfum skupiających największe domy mody. Jak podaje serwis coty.com, w latach 2015/16 dochody Burberry Beauty wyniosły około 203 mln funtów, a firma Coty za wyłączną licencję globalną zapłaciła 130 mln funtów.

Czy współpraca z globalnym partnerem jest jednym ze sposobów cięcia kosztów, który ma być remedium na kłopoty finansowe i kryzys, z którym co jakiś czas boryka się dom mody? Sprzedaż licencji i współpraca Burberry z Coty w ramach luksusowych kosmetyków i perfum może jednak znacząco wpłynąć na postrzeganie marki, będącej dotychczas dumą oraz dobrem narodowym Brytyjczyków. Jednoczesny wzrost sprzedaży i komercyjny sukces Coty dla samego domu mody Burberry oznaczać może znaczną utratę prestiżu i renomy w oczach klientów, którą budowano latami.

Autor: Marlena Wysocka