LPP zwiększa sprzedaż w lipcu o ponad 1/5

274
Fot. mat. prasowe Reserved

To był bardzo udany sezon dla firm z grupy LPP. Sprzedaż Reserved, Cropp, House, Sinsay, Tallinder i Mohito osiągnęła wynik ok. 535 mln zł i była wyższa od przychodów osiągniętych w lipcu 2015 roku o około 21%.

Pomimo tak fenomenalnego wyniku marża brutto obniżyła się o ok. 8 punktów procentowych i wyniosła 38%. Biorąc pod uwagę skonsolidowane wyniki za okres styczeń – lipiec LPP zrealizowało przychody na poziomie 3.209 mln zł, czyli o ok. 17% więcej od osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Zaskakującymi danymi są wyniki sprzedaży internetowej. W lipcu 2016 wyniosły one ok. 10 mln zł i były wyższe o ok. 170% od sprzedaży zrealizowanej w lipcu 2015.
Narastająco w okresie styczeń – lipiec 2016 roku sprzedaż internetowa wyniosła ok. 78 mln zł i była wyższa o ok. 100% licząc rok do roku.

Powierzchnia handlowa sklepów na koniec lipca wyniosła ok. 872 tys. m kw. i była większa o ok. 12% od powierzchni handlowej na koniec lipca ubiegłego roku.

Pomimo mocnej ekspansji szwedzkiego giganta H&M, LPP i tak zachowuje pozycje lidera na rodzimym rynku, głównie dzięki konkurencyjnym cenom i świetnym lokalizacjom sklepów.

W ostatnich miesiącach LPP mogło pochwalić się jeszcze dwoma sukcesami: w czerwcu został otwarty tysięczny salon grupy (konkretnie marki Tallinder) oraz spółka wkracza na kolejny rynek zagraniczny, na Białoruś. Pozostaje nam tylko czekać na wiadomości o tym, czym zaskoczy nas grupa jesienią.

Autor: Urszula Wiszowata