LPP zwiększa kontrolę warunków pracy w azjatyckich fabrykach

REKLAMA

Koncern LPP, właściciel takich marek jak Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay stawia na działania, których celem jest poprawa warunków produkcji odzieży w Azji. Wraz z międzynarodowym audytorem, firmą SGS, rozpoczyna współpracę, której celem będzie sprawdzenie, na ile poszczególni dostawcy LPP w Bangladeszu działają zgodnie z Kodeksem Postępowania LPP. 

LPP od 2013 roku podejmuje szereg działań,mających na celu poprawę bezpieczeństwa i warunków produkcji. Przez ostatnie 4 lata w LPP powstały struktury odpowiedzialne za kontrolę łańcucha dostaw, wdrożono także Kodeks Postępowania dla zagranicznych dostawców. Audytorzy LPP, oprócz fabryk w Bangladeszu, wizytowali zakłady produkcyjne w Turcji, Kambodży, Birmie, Wietnamie oraz w Indiach i Chinach.

Odpowiedzialność, jaka spoczywa na naszej branży, a także oczekiwania konsumentów względem przedsiębiorstw zlecających produkcję zewnętrznym dostawcom są coraz większe. Z roku na rok przybywa też konsumentów, chcących mieć pewność, że ubrania, które noszą, powstają w bezpiecznych warunkach, a prawa szyjących je osób są respektowane – mówi Anna Miazga, koordynator ds. CSR w LPP. Zdecydowaliśmy się na współpracę z SGS, bo chcemy mieć pewność, że fabryki realizujące nasze zlecenia, przestrzegają najważniejszych dla nas zasad.

LPP jest również aktywnym członkiem porozumienia ACCORD (The Bangladesh Accord on Fire and Building Safety). W efekcie wspólnych działań organizacji ACCORD oraz LPP, w ponad 90 proc. fabryk wymieniono lub zmodernizowano instalacje elektryczne, co pozwoliło wyeliminować potencjalne zagrożenia i zachować wymagane standardy. W ok. 75 proc. fabryk zainstalowano też wymagane zabezpieczenia przeciwpożarowe.

Dotychczas koncentrowaliśmy się przede wszystkim na wdrażaniu zmian tam, gdzie są one najpilniejsze, a także na zbieraniu doświadczeń i wypracowywaniu naszych standardów wobec dostawców. Działania te będziemy kontynuować, ale to nie jedyne nasze aktywności. Przed nami kolejne ważne kroki – przyjęcie w najbliższych miesiącach strategii CSR oraz przygotowanie raportu pozafinansowego za ten rok. Pierwszy dokument usystematyzuje wszystkie nasze działania pod kątem odpowiedzialności biznesu, wyznaczy priorytety i kluczowe cele. Drugi, ogólnodostępny, będzie zbiorem informacji o funkcjonowaniu spółki oraz o wyzwaniach czekających nas w najbliższych latach w obszarze CSR  – dodaje Anna Miazga.

Autor: Kaśka Michalik

Newsletter

FASHION BIZNES