REKLAMA

Jak wykorzystać w pełni potencjał e-maila

REKLAMA

E-mail marketing jest potężnym narzędziem dotarcia do użytkownika. Niezmiennie utrzymuje pozycję lidera wśród kanałów komunikacji w Internecie, ponieważ jest jedną z najczęściej wybieranych form dialogu z klientem. Już ponad 97% Polaków ma pocztę elektroniczną, z czego aż 70% codziennie do niej zagląda.

Na skrzynkę pocztową użytkownika przychodzi więcej niż 40 maili w przeciągu jednego dnia. W ostatnich latach możemy zauważyć znaczące przewartościowanie w sposobie korzystania z poczty elektronicznej. Według raportu SARE z 2016 roku użytkownicy dysponują więcej niż jednym kontem pocztowym. Oprócz posiadania zarówno prywatnego jak i firmowego e-maila, wielu użytkowników generują dodatkowe adresy przez wzgląd na promocje i rabaty. Coraz więcej odbiorców świadomie zapisuje się na newsletter danej marki. Wśród motywatorów skłaniających do zapisu jest to, że klienci chcą mieć dostęp do najnowszych i interesujących ich treści. Bardzo duży wpływ ma również szereg korzyści w postaci: zniżek, upominków, specjalnych ofert czy możliwość dołączenia do programu lojalnościowego. Co ciekawe, według badań również atrakcyjny wygląd strony pozytywnie wpływa na wpisanie się na listę subskrypcji.

Jakie korzyści ma marka dzięki e-mailingowi?

Mail marketing jest wykorzystywany nie tylko po to, aby zwiększać sprzedaż czy ruch na stronie. To potężne narzędzie, które przede wszystkim ma pozytywnie wpłynąć na wizerunek marki oraz zwiększyć bezpośredni kontakt między firmą a jej klientami. Ważne jest, aby strategia e-mail marketingowa była zaplanowana i spójna z komunikacją marketingową. To właśnie w skrzynce odbiorczej komunikat marki ma największą siłę przebicia. Według danych Freshmaila użytkownicy, którzy są subskrybentami wydają aż o 138% więcej niż Ci, którzy nimi nie są.

Zapisanie się do newslettera

Newsletter to nic innego jak budowanie wartościowej bazy klientów. Na oficjalnej stronie marki w sposób widoczny i łatwy do znalezienia powinno znajdować się pole, które pozwoli na wpisanie się do listy subskrybentów. Często wykorzystywaną funkcją jest pop-up, w postaci wyskakującego okienka (pamiętaj, aby w takiej sytuacji ustawić capping na poziomie 1).

fot. Pop-up na stronie marki Bohoboco
fot. Pop-up na stronie marki Bohoboco

Aby zachęcić potencjalnego klienta do wpisania się na listę subskrypcji, marki oferują benefity w postaci unikalnego kodu rabatowego otrzymanego w momencie zapisu. Już na tym etapie warto segmentować swoich użytkowników, co ma duży wpływ na personalizację treści. Warto szukać nowych możliwości i miejsc do zachęcania swoich konsumentów do subskrypcji. Dzięki wtyczce Static html-Thunderpenny na Facebooku możesz umieścić zapis do newslettera.

Potwierdzenie newslettera

Maile powitalne cechują się najwyższymi statystykami otwarć w porównaniu od regularnej komunikacji. Jest to pierwszy, bezpośredni kontakt marki z użytkownikiem. To właśnie ta wiadomość decyduje ostatecznie o tym, czy użytkownik zostanie subskrybentem. Pamiętaj, że pierwsze wrażenie zawsze się liczy. Wygląd i treść wiadomości jest zatem istotna. Nawet jeśli jest to tylko potwierdzenie do newslettera istotne jest, aby wiadomość była wizualnie estetyczna i nawiązywała do identyfikacji wizualnej marki. Dzięki temu odbiorca będzie kojarzył markę wyraźnie i pozytywnie na tle innych.

fot. Mail powitalny marki Gatta
fot. Mail powitalny marki Gatta

Do najważniejszych cech dobrego newslettera zaliczają się: rzeczowe i konkretne treści, atrakcyjny wizualnie (grafika), czytelny i przejrzysty oraz niezbyt długi.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES