Poznaj 10 dodatkowych zajęć, dzięki którym możesz zarobić trochę dodatkowej gotówki

Czym mogą zajmować się specjaliści z branży mody? Tak naprawdę mogą robić wiele dodatkowych rzeczy, a przy tym zyskać jeszcze więcej. Poznaj 10 dodatkowych zajęć, dzięki którym możesz zarobić trochę dodatkowej gotówki, zdobyć więcej doświadczenia w pewnym obszarze, a także pobudzać kreatywność. 

Podaj dalej

Specjaliści ds. fashion marketingu i projektowania mody posiadają zaawansowaną wiedzę technologiczną. Poszukaj wykładów w lokalnych szkołach handlowych lub na uczelniach lokalnych i… podziel się swoją wiedzą. Nauka jest w rzeczywistości wspaniałym sposobem, aby naprawdę stać się ekspertem i być tak postrzeganym. W Polsce nie brakuje inicjatyw, które możesz wesprzeć, np. Fashion Management Club przy Szkole Głównej Handlowej czy innych wydarzeniach organizowanych przez School of Form w Poznaniu czy SAPU w Krakowie. Czasem nawet wolontariat i network kontaktów może dać Ci więcej niż zarobiona gotówka.

Poprawki krawieckie

Jeśli potrafisz biegle obsługiwać się maszyną do szycia, a do tego fantastycznie władasz igłą – zaoferuj swoje usługi znajomym i rodzinie. Możesz to robić wieczorami oglądając TV, a do tego wciąż udoskonalać swoje umiejętności. Każdy z nas w pewnym momencie potrzebuje pomocnej dłoni w podłożeniu spodni, zwężeniu płaszcza czy skróceniu zasłony. Zanim się nie obejrzysz to lista polecanych przez znajomych klientów mocno urośnie.

Ambasador marki

Duże marki zawsze szukają pomocy w kwestiach marketingowych. Jeśli naprawdę czujesz styl danej marki – poproś ich o zostanie ich ambasadorem. Możesz zarobić trochę gotówki, ale zyskać też interesujące doświadczenie. Kilka miesięcy temu największa spółka odzieżowa w Polsce czyli LPP poszukiwało takich ambasadorów w całym kraju. Śledź swoje ulubione marki w mediach społecznościowych, nigdy nie wiesz kiedy nadarzy się okazja do współpracy z nimi. Nie bój się też wysłać zapytanie poprzez wiadomości Instagrama czy , aby dana firma nie potrzebuje Twojego wsparcia.

Sprzedaż na Etsy lub Amazon

Wielu specjalistów zajmujących się projektowaniem sprzedaje swoje własne projekty za pośrednictwem Etsy lub nawet pchlich targów. Pomyśl, co możesz zrobić i w czym jesteś szczególnie dobry, a potem… to sprzedaj. Jeśli zyskasz grono oddanych klientów – sukces gwarantowany. Sophia Amarusso- słynna girl boss- zaczynała od sprzedaży używanych ciuchów na eBay.

Wzornictwo

Wiele kreatywnych osób lubi pracować nad projektami artystycznymi. Wykorzystaj to projektując oryginalne projekty tekstylne i sprzedając je specjalistom z branży. Nie dość, że dasz upust swojej kreatywności, to możesz zyskać popularność oraz dodatkowe pieniądze. Takich sektorów w których możesz się wykazać jest co najmniej kilka: tekstylia meblarskie, industrialne, projektowanie ubrań dla branży motoryzacyjnej czy opakowań dla branży chemiczno-kosmetycznej. Te sektory tez potrzebują projektantów, nie ograniczaj się do oczywistego. Szukaj dla siebie niszy.

Projektowanie graficzne

Większość projektów w branży jest zaletą oprogramowania Adobe lub innych programów graficznych. Pomyśl, jakie inne usługi możesz zaoferować przy użyciu tych aplikacji do projektowania? Logo, zaproszenia ślubne, grafiki na social media i inne kanały – możliwości jest naprawdę wiele. Swój serwis czy produkt możesz zaoferować poprzez platformę dla freelancerów UpWork.

Personal shopper

Masz wiedzę na temat uproszczonych trendów i znasz typy sylwetek? Kochasz modę i kontakty z ludźmi? Każda twoja stylizacja to strzał w 10? Bez większego wysiłku masz więc podstawowe umiejętności, dzięki którym możesz pomóc i sprawić, że twoi klienci będą wyglądali jak najlepiej. Ten zawód ostatnio zyskuje na popularności. Chcemy wyglądać dobrze i modnie, coraz częściej stać też nas na lepsze ubrania. Dlaczego więc nie zaangażować kogoś kto nam pomoże w zakupach?

Tajemniczy klient

Firma wynajmuje cię, a ty idziesz do ich sklepu i robisz zakupy. Brzmi jak marzenie, a pracę tę możesz wykonywać w wolnym czasie. Ty tylko dzielisz się swoim doświadczeniem z firmą na temat obsługi klienta.

Pomoc sezonowa

Pracując bezpośrednio w sklepie, np. w okresie wakacyjnym czy w czasie świąt, wyświadczysz przysługę nie tylko pracownikom, ale i sobie. Sklepy chętnie przyjmują dodatkową pomoc (zwłaszcza od profesjonalisty), ty masz szansę zarobić dodatkowe pieniądze, ale nie to jest najważniejsze. Pracując w ten sposób masz szansę poznać swoich klientów bezpośrednio i zebrać wartościowy feedback.

Newsletter

FASHION BIZNES