Jak domy towarowe promują się w okresie świątecznym?

W okresie Świąt Bożego Narodzenia często najlepszą reklamą domów handlowych są ich bajkowo udekorowane wystawy. Wszędzie, czy to w Nowym Jorku, czy w Paryżu, obiekty sprzedaży detalicznej prześcigają się w kreatywności swoich visual merchandiserów. Wielu nie wystarczą już jednak nawet najbardziej widowiskowe witryny. Wzorem pojedynczych marek, domy handlowe decydują się na wypuszczenie całych spotów reklamowych i nie chodzi tu o popularne filmiki, na których zobaczyć można, jak powstawały aranżacje zza szyb. Poniżej 7 kampanii, które zdążyły już wypuścić znane domy towarowe, m.in. francuskie Printemps, amerykańskie Macy’s czy londyńskie Harvey & Nichols.

Harvey & Nichols i prezentowa mina

Reklama londyńskiego domu handlowego to kwintesencja każdych Świąt – czy to Wielkanocy, czy urodzin, czy właśnie Bożego Narodzenia. Bohaterka nagrania dostaje kolejne nieudane prezenty – ręcznik, nieciekawą książkę, sweter zrobiony na drutach. Nie chce sprawić przykrości mamie, partnerowi i babci, więc szeroko się uśmiecha. Tak szeroko, że aż boli ją żuchwa. Jak uniknąć sztucznego zachwytu na twarzy ukochanej osoby? Sposób jest prosty: obdarować ją czymś z Harvey & Nicholsa. Dyrektor kreatywny agencji odpowiedzialnej za nagranie filmiku wyznał, że ma nadzieję, iż słowo „Gift face” stanie się tak nieodłączną częścią „świątecznego słownictwa”, jak: „Ale się objadłem!” i „Czy ma ktoś baterie?”.

John Lewis i człowiek mieszkający na Księżycu

John Lewis zachęca, by w wyjątkowy świąteczny czas pokazać komuś, że jest kochany. Niby banalne, ale powtarzalność tego tematu w wielu kampaniach każdego roku dowodzi, że często o tym zapominamy. Tytułowym człowiekiem na Księżycu jest żyjący z dala od Ziemi samotny staruszek. Magię Świąt poznaje dzięki małej dziewczynce imieniem Lily, która odkrywa jego istnienie podczas obserwacji nieba przez teleskop. Postanawia sprawić starszemu panu radość i w swoim działaniu jest tak zdeterminowana, że niesiona balonami paczuszka dociera na Księżyc. Wzrusza piękny gest dziecka, wzruszają łzy mężczyzny i wzrusza lecący w tle kawałek „Half the World Away” zespołu Oasis w wykonaniu mało znanej norweskiej artystki Aurory Aksnes. Kampania brytyjskiej sieci domów towarowych na Gwiazdkę 2015 została przez zagraniczne media okrzyknięta najpiękniejszym bożonarodzeniowym klipem tego roku.

https://www.youtube.com/watch?v=wuz2ILq4UeA

Harrods i myszki-visual merchandiserzy

„Once Upon A Christmas” to animowana historyjka, w której główne role grają myszki. Wszystkie ramię w ramię ciężko pracują i dbają o to, żeby świąteczne witryny Harrod’s wyglądały pięknie, jak co roku. No, prawie wszystkie. Wyjątkami są Peter Pumpernickel i Poppy Peasprout, którzy zamiast pracować, płatają figle. Uchodzi im to jednak na sucho. Gdy przez przypadek spadają na scenę przerywając popis baletowy dla Św. Mikołaja, zamiast kary, dostają oklaski. Na filmiku widać rzeczywisty tegoroczny wystrój wystaw Harrod’s, tyle, że w wersji animowanej. Wideo jest więc wariacją na temat modnych wśród domów handlowych nagrań typu making of, tyle że ciekawszą i bardziej oryginalną.

https://www.youtube.com/watch?v=kSCHM7Y9K2Y

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

FASHION BIZNES