HISTORIA FIRMY: Simple Creative Products wie, jak osiągnąć sukces

REKLAMA

Simple Creative Products to jedna z nielicznych polskich marek, którą można określić mianem luksusowej. Pomimo ciągłych zmian trendów, Simple od 1993 r. stale trwa przy swym minimalistycznym stylu. Czy to jeden ze składowych sukcesu?

Mało kto pamięta, że pierwotnie za sterami Simple stała Lidia Kalita wraz z siostrą. Z czasem założycielki sprzedały swoją firmę grupie kapitałowej Gino Rossi S.A., jednak jej DNA pozostało niemal niezatracone. Prostota oraz ciekawy dizajn, elegancja oraz kreatywność – te określenia najlepiej definiują styl marki, której ubrania dedykowane były dla kobiet pracujących – eleganckich w każdej życiowej sytuacji. Jeszcze do niedawna styl ten w swych projektach kultywowała Weronika Pietras, dziś rolę głównego projektanta sprawuje Jagoda Piekarska.

Simple CP to niezaprzeczalnie wysoka jakość, perfekcyjne wykonanie oraz funkcjonalność. I potwierdzają to nie tylko zadowolone klientki, ale także liczne wyróżnienia oraz nagrody – jak tytuł Doskonałość Mody miesięcznika „Twój Styl” czy nagroda Trofea Elle 2002.

I choć marki modowe sukces mierzą liczbą kobiet mijanych na ulicach w ubraniach z ich metką, to czy byłoby to możliwe bez perfekcyjniej strategii biznesowej? Właśnie te biznesowe sukcesy firmy przyniosły im czterokrotne odznaczenie Gazel Biznesu od „Pulsu Biznesu”, a także m.in. odznaczenie The Best In Poland przyznawane przez konsumentów.

Marka, jako jedna z nielicznych w kraju, posiada własne zakłady produkujące obuwie oraz torebki. Obecnie na rynku istnieje już około 62 salonów marki Simple – brand dostępny jest także za granicą. Dwa salony znajdują się w Niemczech, zaś jeden z nich mieści się na Litwie. Ale sklepy stacjonarne to nie wszystko – brand bardzo duży nacisk kładzie na rozwój e-commerce. Wyniki mówią same za siebie – sprzedaż internetowa stanowiła w ub.r. już 10% przychodów ze sprzedaży detalicznej, a w 2016 r. osiągnęła prawie 255 mln zlotych dla calej grupy i byla wyższa o 2% w porównaniu z 2015 rokiem.

>>>Czytaj również: „Kate, co włożyłabyś, gdybyś weszła do sklepu Reserved?” Kampania na jesień-zimę 2017/18

Nie da się zaprzeczyć, że Simple działa jak dobrze naoliwiona maszyna – także dzięki przynależności do grupy kapitałowej Gino Rossi, która zatrudnia okolo 1400 osób i rok rocznie zwiększa kadry o blisko 10%. Strzałem w 10 są także kampanie marketingowe marki, które reprezentują najwyższy poziom. Takie też gwiazdy są do nich angażowane – przykładem może być najnowsza kampania wiosna-lato 2017, gdzie twarzą kolekcji została Kasia Struss.

Marka zaprasza do współpracy wyjątkowe osoby z branży mody. Przykładem takiej kolaboracji jest kolekcja stworzona z niepowtarzalną i niespotykanie utalentowaną kostiumografką – Dorotą Williams. Artystka na co dzień tworzy stylizacje dla największych polskich produkcji filmowych i telewizyjnych, czym zyskała ogromne uznanie w świecie mody.

Gdyby spróbować podsumować historię marki – można stwierdzić, że jest to historia sukcesu. Świetnych projektów i projektantów, spójnej oraz konsekwentnej koncepcji, wzorowych ruchów biznesowych oraz odpowiedniego partnerstwa.

Dostępne oferty pracy w SIMPLE CP:

Newsletter

FASHION BIZNES