Gemius publikuje raport o preferencjach zakupowych Polaków

REKLAMA

Analiza i poznanie zwyczajów oraz postaw swoich konsumentów jest niezaprzeczalnie kluczem do sukcesu. Polscy konsumenci, jak większość świata, żyją w ciągłym biegu, a dzięki ogromnemu rozwojowi nowych technologii, świata online i co za tym idzie – e-handlu coraz chętniej korzystamy z zakupów przez Internet.

Rynek e-commerce stale się rozwija, a w tym roku powinien wzrosnąć niemalże o 9 mld złotych. Raport Gemius E-commerce w Polsce 2016 potwierdza, że zakupy przez Internet cieszą się dużym powodzeniem, gdyż konsumenci dostrzegają ich potencjał i korzyści z nich płynące. Najważniejsze z nich, wymienione w raporcie, to: oszczędność czasu (39%), oszczędność pieniędzy (35%), wygoda (45%) oraz znacznie większy niż w sklepach stacjonarnych wybór produktów (36%).

Zalando postanowiło sprawdzić to, co dokładnie kupują Polacy. Wyniki zaskakują, gdyż jak się okazuje: Polska to najszybciej rozwijający się rynek e-comerce w Europie (…) dla Polaków zakupy online są czymś zupełnie naturalnym. Tomasz Ebbig ujawnia, że liczba wizyt na stronie spółki cały czas rośnie i jak dodaje:od końca 2014 roku do wiosny 2016 wykorzystanie kanałów mobilnych wzrosło o prawie 50%.

Najczęściej kupowane online są odzież i akcesoria. Aż 72% e-konsumentów wskazuje na te produkty jako te, które ich interesują najbardziej. Zalando przeanalizowało kilka polskich miast wskazując na to, co najczęściej kupujemy w danym regionie. Z analizy wynika, że najwięcej ubrań dla najmłodszych sprzedaje się w Szczecinie, zaś warszawiacy stawiają na odzież sportową i marki premium. Mieszkańcy Bydgoszczy uwielbiają klasyczną elegancję, stawiają na czerń i wysokie obcasy. Ich przeciwieństwem jest Wrocław, który tętni kolorowymi i odważnymi stylizacjami. W Katowicach dominują formalne stroje, zaś Lublin uzyskuje miano stolicy kobiecego stylu, gdyż sukienki sprzedają się tu najlepiej.

Rynek e-commerce rozwija się w ogromnym tempie, a Polacy chętnie podążają za nowymi trendami. Warto zwrócić uwagę na potencjał sprzedaży online oraz chęć polskich konsumentów do dostosowania się do mody. Analiza potrzeb tej grupy konsumenckiej daje ogromne pole do popisu w ramach podniesienia sprzedaży, dotarciu do szerszej grupy osób oraz rozwoju marki.

Autor: Monika Szabelska

Newsletter

FASHION BIZNES