Gdzie sprzedać nienoszone już ubrania?

780
www.businessinsider.com

Z nadejściem słonecznych dni i cieplejszych nocy, przychodzi czas na wiosenne porządki. Zanurzając się we wnętrzu szafy, zwykle dostrzegamy, że części ubrań od dłuższego czasu już nie nosimy, a nawet nigdy nie założyliśmy. Bez obaw, możesz opróżnić swoją szafę z niepotrzebnych rzeczy i jeszcze na tym zarobić. Dowiedz się, gdzie sprzedać nieużywane już ubrania, by przygotować miejsce na powiew wiosny.

Serwisy aukcyjne

Oczywistą zaletą serwisów aukcyjnych jest ich popularność. Portale o charakterze e-commerce w Polsce odwiedza miesięcznie ponad 22,6 mln internautów, co stanowi ponad 86% użytkowników sieci. Allegro to zdecydowany lider sprzedaży i największy polski serwis aukcyjny. W 2017 roku stronę odwiedziło 16,3 mln użytkowników.

Nie jesteśmy jednak ograniczeni jedynie do Allegro. Warto sprawdzić także inne tego rodzaju witryny. Wśród innych popularnych serwisów aukcyjnych znajdziemy m. in. eBay Polska, Aukcjusz czy Świstak.

W przypadku wystawiania ubrań na kilku stronach należy jednak pamiętać o ostrożności. Mając jedną sztukę konkretnego produktu i sprzedając ją na kilku portalach aukcyjnych może okazać się, że zostanie ona sprzedana na każdym z nich. Takie zdarzenie zepsułoby naszą opinię i moglibyśmy szybko stracić klientów.

Warto zauważyć, że nie trzeba ograniczać się do wystawiania na każdej aukcji pojedynczej rzeczy. Coraz częściej spotykanym rozwiązaniem jest także sprzedaż tzw. pakietów. Polegają one na tworzeniu z kilku ubrań takiego samego rozmiaru, dopasowanych do siebie zestawów. Sprzedanie kilku rzeczy na raz jest korzystne dla ciebie, jak również dla kilenta.

>>>Przeczytaj również: Trenerzy, którzy zmotywują Cię do działania

Vinted i szafa.pl

To dwa popularne w Polsce portale sprzedażowe. Łączą w sobie internetowy second hand, serwis modowy i forum dla użytkowniczek. Strony służą sprzedaży, wymianie czy nawet oddawaniu ubrań. Ważną funkcją jest możliwość komentowania każdego użytkownika, gdyż to właśnie komentarze są najlepszym sposobem ocenienia wiarygodności sprzedającego.

Założenie konta na tych portalach jest całkowicie darmowe. Główną różnicą jest wsparcie, jakie oferuje administracja w razie oszustwa. Vinted weryfikuje wiarygodność sprzedawcy poprzez nieobowiązkową weryfikację za pomocą przelewu zwracanego na konto. Natomiast Szafa.pl wymaga pełnej weryfikacji danych. Pobiera opłatę o wysokości 9 zł, którą można wydać na reklamę swojego profilu czy produktów, a w razie oszustwa zwraca pieniądze i ściga nieuczciwego użytkownika.

Instagram Stories

To nowa i dość innowacyjna metoda, stosowana coraz częściej przez użytkowników Instagrama. Dodając zdjęcie lub krótki filmik jesteśmy w stanie dobrze zaprezentować produkt. Podajemy cenę, wady i zalety. Wystarczy dodać adres e-mail, na który zainteresowani followersi będą wysyłać zapytania. Dobrą opcją są prywatne wiadomości na Instagramie, gdzie chętni szybko i bezpośrednio mogą zgłosić się do sprzedającego.

Sprzedaż do komisu / second handu

Przy oddawaniu ubrań do komisu, warto zastanowić się, który sklep wybrać. Nie każdy second hand ma takie same preferencje. Mogą różnić się stylem, upodobaniem co do marek i trendów, a także kosztów ubrań.

Zanim przyniesiesz swoje ubrania do komisu, zajmij się wyceną. Gdy już to zrobisz, osoba prowadząca komis doda do tej ceny swoją marżę, podwyższając ostateczną cenę o około 30%. Podpisuje się umowę, która wygasa po jakimś czasie: zazwyczaj jest to okres miesiąca. W przypadku, gdy ubrania nie zostaną sprzedane, wracają do właściciela. Za wystawienie swoich rzeczy w komisie nie ponosi się żadnych kosztów.

Pamiętaj, że najważniejsze, aby przyniesione ubrania były w dobrym stanie. Nieistotne jest, kiedy zostały kupione i ile razy były założone. Liczy się to, czy są czyste i wyglądają porządnie. Ponadczasowe produkty, takie jak nieznoszone dżinsy, kurtki czy buty ze skóry, to najchętniej przyjmowane przez komisy ubrania.

PODZIEL SIĘ