Polskie agencje public relations, które kochają modę

W Polsce istnieje mnóstwo agencji public relations, ale niewiele z nich specjalizuje się w obsłudze przemysłu modowego. Jest jednak kilka wyjątków.

Takie podmioty jak: Aliganza, Aqua PR, Fashion PR czy Prêt-à-Porter PR wśród swoich klientów mają przede wszystkim projektantów oraz marki produkujące odzież, obuwie i akcesoria.

Te agencje zajmują się przede wszystkim public relations, ale główną i często tytułową domenę swojej działalności łączą z ofertami charakterystycznymi dla agencji marketingowych czy eventowych. W gruncie rzeczy wszystko to się łączy i trudno byłoby oddzielić od siebie te typy działań.

W ofertach tych firm są więc przykładowo: opracowywanie strategii komunikacji, media relations, czyli pośrednictwo między marką a mediami, monitoring mediów, e-PR, zarządzanie w sytuacjach kryzysowych, lokowanie produktu, administrowanie profilami na portalach społecznościowych, współpraca z blogosferą czy przygotowywanie materiałów promocyjnych.

aliganza_00
fot. aliganza.pl

Aliganza Fashion Agency nie mogłaby nie znaleźć się na pierwszym miejscu tego zestawienia. To zdecydowanie najbardziej znana w Polsce agencja, która w sposób profesjonalny zajmuje się firmami z branży mody. Jest najstarszą, pierwszą w naszym kraju tego typu realizacją. W obsłudze rynku mody specjalizuje się od 2000 r., kiedy to założyły ją Anna Wiatr, Renata Stradowska i Monika Radulska. Aliganza to jednocześnie największy i najpopularniejszy rodzimy showroom, który mieści się przy ul. Szpitalnej w Warszawie. Obecnie wśród 30 starannie dobranych klientów agencji są takie marki jak: Puma, New Look, American Eagle Outfitters, Patrizia Aryton, Topshop, Liu Jo, Solar, Yes, Gino Rossi, Calzedonia czy Intimissimi.

fot. fashionpr.pl
fot. fashionpr.pl

Fashion PR to, podobnie jak Aliganza, firma nastawiona przede wszystkim na współpracę z podmiotami z branży mody – jak zresztą wskazuje na to sama jej nazwa. Jest firmą o 10-letniej historii i dużym wpływie na polski rynek modowy. To agencja public relations, showroom stacjonarny przy Chmielnej i platforma packshotowa w jednym. W niemal pięćdziesięcioosobowym gronie klientów Fashion PR są znane sieciówki, np. Medicine, Only i Diverse, słynni producenci dżinsów Wrangler i Lee, obuwniczy giganci, m.in. Reebok, New Balance i Hunter czy akcesoryjne linie takich gigantów jak: Tommy Hilfiger, Versace, Dolce&Gabbana, Prada, Kenzo czy Michael Kors.

2 thoughts on “Polskie agencje public relations, które kochają modę”

  1. Dodałabym do tej listy jeszcze https://highcontent.pl/. Co prawda agencja ta dopiero zaczyna i nie jest nastawiona stricte na PR tylko na e-marketing, to warto o niej wspomnieć, bo tak jak słusznie zauważyła autorka artykułu – takich firm w Polsce jest niewiele.

    1. Cześć! Dzięki, będziemy obserwować działania tej agencji. Zdradzę, że być może mam w planach tekst o agencjach innych niż zajmujące się stricte public relations ;)

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

FASHION BIZNES