MARKETING— Femvertising – jak komunikować do współczesnych kobiet

230
co to jest femvertising
Gisele Bundchen dla Under Armour

W czasach reklam, które ukazują kobietę w dość stereotypowym świetle, nowym trendem stał się femvertising. Kobieta nie musi już być tradycyjną boginią domowego ogniska lub tylko obiektem pożądania. Femvertising ukazuje płeć piękną taką, jaką jest.

Femvertising to komunikacja dedykowana dla kobiet. Projekty i reklamy w tym nurcie koncentrują się na kobietach, ich potrzebach, ale także na zrozumieniu tych potrzeb. Wytwarzają nić porozumienia sprawiając, że czujemy się wyjątkowe oraz docenione.

Trend ten powstał w dużej mierze dzięki firmie SheKnows Media, która od wielu lat prowadzi działania komunikacyjne dla kobiet. Są oni także organizatorami konkursu dla reklam i kampanii, które mają na celu wzmocnienie roli kobiet.

>>> Czytaj również: MARKETING: Co zyskują marki luksusowe sponsorując różne wydarzenia

Współczesna kobieta oczekuje wiele, czego dowodzi raport SheKnows Media z 2014 roku. Aż 43% kobiet pragnie wsparcia i szacunku, dlatego tak ważne jest, by firma miała jasne i konkretnie zdefiniowane wartości. Z kolei niemal 92% zapamiętuje reklamy przedstawiające kobiety w pozytywnym świetle. Zakupy poprzez pryzmat wizerunku to jedno, jednak femvertising to nie tylko młode czy dorosłe kobiety. Reklamodawcy skupiający się na nowych rolach kobiet, dzięki takim kampaniom wychowują także przyszłych konsumentów – budując świadomość u małych dziewczynek.

Liczba kampanii w nurcie femvertisingu jest zaskakująco duża. Świat mediów oraz reklamodaców zbudził się ze snu i zauważył, że sukcesu nie osiągnie się powielając krzywdzące stereotypy na temat kobiet. Rosnąca samoświadomość oraz bunt kobiet sprawia, że wiele firm musi na nowo zdefiniować swe cele komunikacyjne oraz dostosować się do zmian zachodzących w społczeństwie.

Zmiany to przede wszystkim ukazanie prawdy: realnych, naturalnych kobiet. To także problem piękna, które już w ogóle nie oznacza modelki w rozmiarze 0. Przykładem może być Dove, które od wielu lat uświadamia, że piękno nie ma wieku – za to ma wiele twarzy, kształtów oraz kolorów, a także – że często wcale nie dotyczy tylko wyglądu zewnętrznego.

Femvertising to już nie tylko piękna idea, ale świetne, konkretne działanie. Zmiany już się pojawiają – być może w niewielkiej skali, ale warto obserwować rynek, by przekonać się, czy reklamodawcom uda się określić kobiecość na nowo.

Autor: Kaśka Michalak

 

>>> Czytaj również: Kryzys prasy drukowanej? Być może, ale niektórzy jeszcze walczą