Facebook odnotowuje rekordowe zyski ze sprzedaży reklam

Widzimy je wszyscy, wielu z nas również z nich korzysta: do promocji swojej strony, produktu, wydarzenia. Komunikujemy się przez Messengera, pokazujemy przez Instagram, dzwonimy, wymieniamy plikami, organizujemy imprezy. Facebook stał się naszą prawą ręką. Wartość firmy rośnie w niezwykle szybkim tempie- czwarty kwartał 2015 roku okazał się być niezwykle udany: ponad 4 miliardy złotych zysku. Co więcej, już ponad miliard z nas korzysta z tej platformy dziennie.

Facebook zawdzięcza ten sukces reklamom, z których w ostatnim kwartale przychody wzrosły o 57% – do prawie 23 miliardów złotych. Prezesi Facebooka, na spotkaniu podsumowującym kwartał, omawiali nieustannie zwiększającą się ofertę reklamy na aparatach mobilnych. Rozmawiano też o przyszłości wirtualnej rzeczywistości.

Prezes Facebooka – Marc Zuckerberg, COO Sheryl Sandberg, i CFO David Wehner, podkreślali znaczenie user experience, czyli całości wrażeń, jakich doświadcza użytkownik podczas korzystania z produktu interaktywnego, zwłaszcza na smartfonach.

Tylko z reklam mobilnych Facebook zainkasował 18.5 miliarda złotych w czwartym kwartale ubiegłego roku, która stanowi 81% przychodu z całości reklam. To o 69% więcej, niż w analogicznym okresie 2014 roku.

Sanberg zdradziła trzy kluczowe zadania na ten rok: jeszcze większa kapitalizacja zysków z reklam na urządzeniach mobilnych, zwiększenie liczby klientów używających produkty grupy Facebook i w końcu – ulepszenie trafności tychże reklam.

Nasza rozmowa z klientami zmieniła charakter z tematu, czy w ogóle się reklamować poprzez urządzenia mobilne do pytania: jak to zrobić – powiedziała Sanberg. Facebook i Instagram stały się najważniejszymi narzędziami reklamowymi na świecie, zwłaszcza w okresie świątecznym. Okazuje się, że ze stu klientów korzystających z Facebooka, aż dziewięćdziesięciu z nich użyło również Instagrama. Jest ich łącznie 2,5 miliona, a to ogromna rzesza firm. Ta liczba może tylko rosnąć.

Autor: Urszula Wiszowata

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi

Facebook

Newsletter

FASHION BIZNES