OPINIE: Dawno żadna kampania nie wywołała we mnie tylu emocji

140

Każdego dnia jesteśmy bombardowani milionem informacji, ale tylko nieliczne z nich wywołują emocje, a co więcej, dają do myślenia. Najnowsza kampania marki Heineken odnosi się do jednej z bardziej pożądanych wartości dzisiejszych czasów, czyli tego, co nas łączy. I wcale nie chodzi o piwo.

Najnowsza kampania jest zatytułowana Otwórz swój świat, w której główni bohaterowie są poddani eksperymentowi społecznemu. Widzimy trzy pary o skrajnie różnych punktach widzenia, poglądach społecznych i politycznych. Uczestnicy mają razem zbudować bar z dostępnych elementów i według instrukcji. Tak w ramach przełamania lodów. Moment ukończenia projektu jest również punktem kulminacyjnym spotu. Bohaterzy muszą obejrzeć filmy z nagranym wcześniej opisem ich poglądów na życie. Jak się okazuje ich opinie są nasączone stereotypami i niechęcią do poglądów partnera. Tym razem mowa o feminizmie, nacjonalizmie, ekologii i transseksualizmie. Reszty dowiecie się ze spotu, do czego Was gorąco zachęcam.

Różnice między ludźmi zawsze były, są i będą. Gdybyśmy wszyscy byli tacy sami to życie byłoby nudne i monotonne, a nasza ciekawość świata nie mogłaby być zaspokojona. Spot Heineken jest postrzegany przez jednych jako reklama piwa, która promuje rozmowy przy tym trunku, a inni patrzą na niego od strony CSR, czyli odpowiedzialności biznesu za społeczność, jaką buduje marka. Jak zwał, tak zwał, liczy się jedno: końcowy efekt, a ten jest zdumiewający. Łączcie się przy czym chcecie, ale niech inność Was przybliża, a nie dzieli.

Miłego tygodnia!

Ula Wiszowata

Czytaj również: OPINIE: Jak show-biznes i media plotkarskie drenują modę autorską, czyli ścianki i czerwone dywany po polsku

PODZIEL SIĘ